Rabu, April 21, 2010

PRK HS : Malaysiakini yang kehabisan modal!!

Yang diulas hanyalah 3 ayat sahaja.. namun tajuknya umpama semua ceramah TS Muhyidin persenda moral Zaid [baca sini]... geli hati aku baca.. nampak sangat dah 'desprate' sangat pembangkang ni..

Rakyat hendak tengok sangat media yang dikatakan bebas, natural dan tidak bias yang disebutkan pembangkang.. ya lah.. sebab mereka biasa serang utusan sebagai bias.. jadi kita nak tengoklah juga standart 'profesional' media ini... sejauh mana mereka laporkan kebenaran.. tapi sebenarnya laporan mereka juga tidak lari dari bias dan 'unprofesional'.. apatah lagi menipu.. itu dah menjadi kebiasaan... jadi layak ke mereka kata mereka ini bebas!!!.. piiirah!!!.. semuanya pencacai pembangkang semata-mata.

Itulah penangan Malaysiakini media spin pro pembangkang.. tak lain dan tak bukan sebabnya memang Malaysiakini mencari salah UMNO khasnya pemimpin mereka...Jadinya habis dihebohkan kepada Dunia TS muhyidin persenda peribadi calon.. tapi pemimpin pembangkang persenda peribadi pemimpin UMNO.. tak pe.. ini tidak menjadi isu.. memang dah nama pembangkang.. moral pun tiada... kalau nak persenda calon atau peribadi pemimpin UMNO tidak jadi masalah.

Inilah dinamakan laporan ala sampah terdesak mencari isu... Ayatnya :
"Meskipun berjanji tidak akan berkempen dengan menyerang peribadi calon PKR, Datuk Zaid Ibrahim, namun Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin gagal mengotakan janji-janjinya itu."
Tetapi apa yang dipetik dari malaysiakini dari ucapan TS Muhyidin
“Dia tidak merokok, tak minum,”

“Seseorang calon semestinya seorang yang tidak membuat perkara yang tidak bermoral, sesuatu yang bertentangan dengan agamanya,”

“Tidak semua orang di Hulu Selangor hidup dalam kekayaan,”
Sebenarnya TS Muhyidin tiada pun sebut dalam mana-mana perenggan di atas nama zaid Ibrahim... namun dalam pepatah Melayu ada menyebut "siapa makan cili, akan terasa pedas".. jadi ini hanyalah kes 'terasa'.. Pembangkang terasa??.. kenapa mereka perlu 'terasa'??.. jika mereka tidak melakukan kesalahan.. lainlah kalau mereka buat salah!!!

Kepada Malaysiakini yang menjadi barua pembangkang, janganlah tulisan laporan sampah macam ni... ini bukan berdasarkan fakta tetapi hanya memainkan persepsi dan spin kenyataan TS Muhyidin..

Rasanya anugerah media kepada Malayskini tidak patut dibagi pun... kalau setakat laporan sampah dan penipu ni..

1 ulasan:

john berkata...

TAK PE LA..GENG2 PENCACAI CYBERUK UMNO BACA UTUSAN CUKUPLAH...

Kongsi Link Anda