Jumaat, September 24, 2010

Apa yang Mahfuz Bean bebelkan tentang Melayu

Memang adat manusia yang bodoh tapi mahu berlagak pandai.. inilah antara sikap pemimpin PAS...

Hakikatnya perjuangan pun tidak jelas untuk bangsa Melayu, jadi PAS perlu perjelaskan perkara ini.. sebab ada pemimpin PAS yang tidak mengaku dirinya Melayu.. jadi apa pasal pula si mr Mahfuz bean ni membebel tentang Melayu yang tidak langsung masuk dalam perjuangan mereka [rujuk sini].

Biasa cerita tentang Melayu mereka pasti sentuh tentang UMNO, kata mahfuz bean,

"Pada masa ini pun ramai orang Melayu terutama di luar bandar yang hilang kuasa dan suara kerana kemiskinan dan dijerat oleh hutang kepada tauke-tauke.

"Antara sebab perkara tersebut berlaku ialah apabila kekayaan negara tidak digunakan dengan saksama dan bersungguh-sungguh untuk membantu rakyat keseluruhannya tetapi lebih banyak yang dibolot oleh kroni-kroni Umno,"
Cuma Mahfuz patut bagi data statistik indeks kemiskinan masa merdeka dahulu dan sekarang.. Pada tahun 1970 kadar kemiskinan pada tahap 49.3% tetapi pada tahun 2007 kadar kemiskinan ialah pada kadar 3.6% iaitu penurunan sebanyak 45.7% (sumber: EPU 2006)

tahun 1970 > 2007
jumlah 49.3% > 3.6%
luar bandar 58.6% > 7.1%
bandar 24.6% > 2.0%
(sumber : EPU 2006)

Angka di atas membuktikan segala yang dikatakan Mhafuz adalah penipuan semata-mata.. sebenarnya tanpa fakta pun kita dah tahu memang pemimpin pembangkang ni memang banyak menipu..

Hakikat masa UMNO memerintah banyak membangunkan anak-anak kampung sehingga kini menjadi 'orang'. Berapa ramai anak-anak kampung yang berjaya menjadi golongan profesional dan belajar sehingga keluar negara dan ibu bapa mereka tidak bayar satu sen pun.

Cuma nak tanya sikit pada si mahfuz bean, nak tahu berapa banyak di keluarkan belanja dari poket beliau untuk pendidikan anak beliau? Ni kira nak tanyalah, sebab Mahfuz tuduh UMNO guna kroni... berapa ramai anak orang PAS yang dapat biasiswa kerajaan dan melanjutkan pelajaran ke IPTA... jawablah..

Hakikatnya PAS hanya membebel semata-mata, ni tanya apa yang PAS dah buat untuk orang Melayu sejak penubuhannya? jawablah..

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Biak mahpus tanya nik ajis di Kota Baru........... brape ramai melayu yg milik kekayaan termasuk bangunan perniagaa berbanding yg Cina ada.

Kalau nk ajis ngaku malu jadi Melayu betulll le tuuu, memang banyak dah cina yg dapat tapak2 perniagaan yg strategik di kelantan.

dan Melayu nanti jadi kuli .........mase tuu banggelah nik aziz tak jadi Melayu....

Tuk Guru Tajaan ni memang terukkkkkk. Brentileee jadi MB bagi kat org lain yg boleh fikir projek utk jaga org Melayu pulak....

ORANG KG berkata...

salam bro,

apa hal pulak si bean ne membebel....ari tu tak ngaku melayu...la ne sibuk pasal melayu...cam perangai k***** yg megalir dalam badan dia kot....kan dia kata keturunan dia bukan dpd malaya....kalau ikut mr bean punya cakap mau melingkuplah ekonomi malaya ne

Kongsi Link Anda