Jumaat, September 24, 2010

Bapak kau pun tak layak nak ajak Tun Mahathir berdebat, inikan pula Puteri aljuburi

Tahulah nak bertanding jawatan Naib Presiden PKR... Nurul Izzah dah mula angkuh dan sombong untuk mengajak Tun Mahathir berdebat.. geli aku dengar.. bapak dia pun belum tentu layak nak berdebat dengan Tun Mahathir.. inikan pula anak dia [rujuk sini]..

Biasalah pepatah Melayu, manakan tumpah kuah kalau tidak ke nasi, jadi peel bapak dengan anak sama je..
"Dengan matlamat untuk bertukar pendapat, demi mewujudkan Malaysia yang lebih baik untuk semua rakyat, saya dengan rendah hati membuat tawaran untuk berdebat dengan Dr Mahathir supaya 'kebimbangan' Melayu - yang pastinya tidak melibatkan keseluruhan masyarakat dapat dijelaskan, sama ada kerana takut Melayu hilang kuasa atau hilang harta?" Kata Puteri Aljuburi
Ini sebenarnya adalah cara murahan Nurul Izzah untuk promosi diri beliau bertanding jawatan Naib Presiden... sama macam bapak dia dulu la...

Sepatutnya Nurul Izzah boleh mulakan topik kronisme dan nepotisme yang didakwa dalam UMNO dan bandingkan pula dengan apa yang berlaku sekarang dalam PKR.... Kalau dahulu dalam pentadbiran Paklah hanya melibatkan menantu, tetapi dalam pentadbiran Anwar melibatkan suami, isteri dan anak..

Apa nak diherankan.. kalau nak kenal bapa kronisme dan nepostisme negara... tak lain dan tak bukan ialah ANuwar Aljuburi..

Rasanya tak perlu penganalisis politik nak bercerita tentang pemilihan PKR... nenek aku pun boleh tahu tentang nepotisme dalam PKR... kalau mak, bapak dan anak berebut jawatan..

Kata bekas naib Presiden PKR, "Saya fikir ini berupa nepotisme politik...ia menunjukkan secara asasnya Anwar mahu mengawal parti sepenuhnya...beliau mahu memastikan parti itu wujud untuk dirinya,"
Chandra, Profesor Kajian Global di Universiti Sains Malaysia, juga berkata PKR sebenarnya merupakan wadah untuk memenuhi impian Anwar untuk menjadi perdana menteri negara ini [rujuk sini].
"PKR tiada kena mengenai dengan slogan yang ia dakwa iaitu untuk memperjuangkan demokrasi, kesamarataan dan keadilan sosial," katanya.
Manakala Dr Sivamurugan Pandian, penganalisis politik di USM, berkata sepatutnya Nurul Izzah bertanding jawatan lain seperti jawatan anggota Majlis Tertinggi.
"Beliau mungkin mempunyai semua kelayakan. Tetapi pastinya dengan bertanding jawatan naib presiden akan menimbulkan hujahan ini (mengenai nepotisme dan dinasti politik)...kerana gandingan tiga ahli keluarga, jika Nurul menang pada pemilihan, saya fikir ini akan meletakkan parti di bawah kuasa mutlak Anwar," katanya.
Puteri Juburi boleh mulakan topik ini.. itupun jika Tun Mahathir nak layan...

Tapi bagi umum, lebih baik Tun Mahathir tak Payah budaj hingusan macam ni..yang tak tahupun perjuangan demi agama, bangsa dan negara..

12 ulasan:

HeroTamil berkata...

"Matlamat ini tidak lain dan tidak bukan untuk mengekalkan dominasi politik oleh sekelompok kecil elit Melayu yang rapat dengan pusat kuasa, melalui rasuah, salah guna kuasa ......."
Hehehehehehe..dia cerita pasal PKR ke nie??..Bapak, Emak, Suami"bini" bapak dia berebut jawatan....lalalalala

YANG GAMBI berkata...

Keh....keh..keh... nak berdebat dengan Tun Mahathir..... bersumbat lubang boleh le.....

Melanau Blogger berkata...

tak masuk akal kalau budak izah tu nak berdebat dengan Tun.
Tun berjuang untuk negara dan bangsa, sedangkan budak izah tu pejuang parti 'mak bapak' dan untuk survival politik 'mak bapak'. tak lebih dari itu..

Tanpa Nama berkata...

alah standard nurul ni dgn kj jer

last bloodz berkata...

dak skola nk berdebat ngn cikgu plak dh.. ilmu dya kt mana ja tah.. kot sat g terganga air liur meneleh kot.. bengong nya dak.. tu bru ajak ank dya.. sok ajak la sepupu, mak mertua, jiran kampung, cucu cicit, cirit birit pa semua.. haha

JayBosS berkata...

Nurul ingusen aljuburi cabar Negarawan Tun Dr Mahathir?

Kalau nak merapu parang sekeper pun biarlah bermangkuk! Seorang Mantan PM yang aku sanjungi. Ini perjuangan bangsa, agama dan negara bukan debat hendak menunjukkan kehebatan! Tun Dr Mahathir sememangnya sudah diakui kehebatannya sehingga kini... Nurul Ingus selain... menghianati bangsa, melacurkan negara dan lebih layak di sundel bolongkan! Sengaja hendak menunjukkan kelemahan dan kemaluan (tak payah berdebat memang dah kalah pun, sebelum kalah dan malu) ke?

Parti Keluarga Rimba selayaknya korang tengok wajah diperigi, kemudian...cari timba. Lepas tu, terjunlah apa lagi... macam anjing tamak, sibuk nak merampas hak melayu tu kenapa? Sama rata, sama rasa, depan belakang sama saje, itu kamu!

Orang kampung marah, susah nak cari makan sebab cuma nak layan budak ingus macam kamu! Nurul Ingus serupa macam lotong, muka putih, hati dan badannya hitam. Lebih baik jaga cabang bengkok lah. Ni aku ada cabang lastik. Habis tanaman, buah buahan kita orang kamu lanyak. Kita bagi can, kesian, pantang mengawan tambah koloni sebanyak mungkin. Hei! Berok, Monyet lu... jangan kacau orang kampung boleh tak?

PAS pun sama, jaga ranting mudah patah. Orang yang pemalas, penagih
dan pencacai dok demontrasi mengharapkan yang pipih datang melayang....nanti yang bulat menghemPAS menggolek... sama jugak menyusahkan orang kampung. Habis ayam, getah ojol, kelapa sawit pun dikebas serupa ramPAS!

DAPig lagi perkauman rasis. Habis semua dia sondol kat tanah melayu nie! Lu serupa babi bukan? Orang kampung susah nak bercucuk tanam. Baru 11 bulan berkuasa di Perak habis tanah rezab melayu pun nak diramPAS.

Sebenarnya Pakatan Rimba ni hanya nak berkuasa, bertahta dan menjadikan negara ini republik lalu melayu kaum minoriti.... PR akan bagi orang melayu cow! cow!

Tanpa Nama berkata...

tak sedar diri!!!!
pppuan gedix!!!!
mengada..

TAK RESPEK ORG TUA!

tampo kang!

Keris 12 lekuk
Panji perak

awd_soulkeeper berkata...

BIAR LA NAK TANDING JAWATAN TU NAK POPULAR TU...KETUA AMK MANA,,,terkencing kew...

Wes berkata...

AKU RASA TUN MAHATHIR KENE SAMBUT CABARAN INI.

BUAT APA SEORANG 'NEGARAWAN' SEPERTI TUN MAHATHIR NI NAK TAKUT NGAN SEORANG ANAK 'KAK-WAN' TU.

TAPI.. ADA TAPINYA.. TAKKAN SEORANG NEGARAWAN SEPERTI TUN MAHATHIR NAK BERDEBAT NGAN SEORANG ANAK KAK-WAN TU TAK SETARAF LAH.

APA KATA SALAH SEORANG BLOGGER YANG MEWAKILI TUN MAHATHIR SABUT CABARAN NURUL IZZAH NI UNTUK BERDEBAT, BARU SAMA TARAF. KALAU TUN MAHATHIR NAK BERDEBAT DIA KENE BERDEBAT DENGAN SEORANG BEKAS PERDANA MENTERI ATAU YANG SEUMPAMA DENGANNYA.

AMACAM.. ADA BERANI?

Tanpa Nama berkata...

slm,ha..ha.ha..tak payah la layan HINGUSAN POLITIK mcm ni....kesian dia..hingus meleleh lagi da perasan HEBAT.....agak2nya kt mana dia ye masa bapa nya berkuasa dulu???cermin2 kan diri dulu ye YB izzah...

Tanpa Nama berkata...

Ada ati anak juburi nak berdebat ngan negarawan. Rasanya nurul nie dah hilang akal, baru ja beberapa tahun jadi YB tapi temberang mengalah kan orang yang berpengalaman berpolitik, tu pun lum tentu memberi perkidmatan yang memuaskan pada rakyat... kalau pembawa fitnah kat indon boleh la..serupa dengan bapanya al juburi.

Tanpa Nama berkata...

ishh .. biar betoi anak juburi nii .. ko tue anak baru dua org .. pak det 'anak-anak' dia beribu org kat malaysia nii ..ko tue baru makan garam sekilo .. klu setakat nak cari populariti tak payah laa... org cherok to'kun kenai sangat dgn keluarga ko tu..sedar la sikit izzah ,oooiii .. bapak ko pun tak terdaya nak berdebat dgn Pak Det..sbb tue dia nak guna IMF tuk mnjatuhkn Pak Det in 1997-1998.. sapa yg terkantoi .. pak ko jugak.. .. ni ko pulak yg nak tunjuk 'belang'.. aqu sebagai anak Malaya pun (those born b4 16 Sept 1963)menghormati segala apa yg Pak det buat untuk Malaysia, ni ko yg beranak sebagai anak malaysia pulak yg nak tunjuk sombong ..jez for your 'memory' .. mak-pak ko tu kawin pun 'lari' mai pokok sena tau .. nape ..ko tanya atok ko sebalah mak ko .. ;-)

Kongsi Link Anda