Sabtu, September 25, 2010

Wan Azizah mengamuk!!

Baru uruskan mesyuarat Cabang, Wan Azizah sudah tidak mampu menahan sabar sehingga terpaksa 'mengamuk...

Beikutan itu, ramai tergamam apabila Ketua Cabang Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail meninggikan suaranya pada mesyuarat Agung PKR Permatang Pauh pada kali ke-7 pada 19 September 2010 lalu [rujuk sini].

“Tak kesian ka kat Pak Tam, yang sedang uzur, yang sedang sakit ni. Apa salahnya jika Mansor (Datuk) menjadi timbalan saya ? Memang Pak Tam banyak berjasa kepada Permatang Pauh, saya sentiasa kenangkan jasa Pak Tam, tapi dia sedang sakit sekarang…”

Ianya dikatakan ramai mempersoalkan cara Mansor dilantik.. sedangkan ramai yang tahu Mansor ini bermasalah.. dialah dahulu yang bertanggungjawab menjatuh Mohd Fairus Kahirudin dan memfitnahnya dan akhirnya merampas jawatan Timbalan ketua Menteri 1..

Bantahan tersebut berdasarkan mereka yang faham bagaimana Cabang Permatang Pauh telah eksploitasi perlembagaan parti dalam pemilihan Mnasor.. ekoran itu, anggota parti mempertikaikan secara lantang dek kerana kertas pengundian untuk jawatan Timbalan Ketua Cabang tiada sewaktu proses pengundian yang diadakan serentak dengan Mesyuarat Agung parti itu.

Bahkan, ada ahli yang memprotes keluar dewan kerana mendakwa surat penarikan diri itu tidak sah kerana dibuat selepas tamat tempoh untuk menarik diri iaitu 8 September 2010. Surat Che Mat bertarikh 17 September dakwa mereka sebenarnya ditulis pada malam 18 September, iaitu sehari sebelum pemilihan. Mereka mempertikaikan mengapa Jawatankuasa Pemilihan PKR Pusat boleh menerima surat penarikan diri tersebut yang jelas melanggar prosedur dan tatacara pemilihan.

Ironinya.. Wan Azizah tidak layak menjadi pemimpin PKR.. kalau dah presiden PKR pun buta perlembagaan dan buat keputusan sendiri bagaimana nak mentadbir parti.. patutpun beliau hanya menjadi patung dalam PKR dan memerhatikan suaminya menguruskan parti..

Pemilihan PKR kali ini sangat kotor dan luar kawalan, ramai ahli yang tidak puas hati dan terpaksa bergusti [rujuk sini] dek pihak tertentu menanipulasi perlembagaan untuk kepentingan pihak tertentu..

Lihat artikel kekalutan pemilihan PKR yang berkaitan :

MATC Merbok kecoh, mesyuarat ditunda


Pemilihan PKR: Dua laporan polis dibuat hari ini


Azmin: Tak perlu isytihar setia pada Wan Azizah

Konspirasi Anak-Beranak Dalam PKR?


Zaid ikrar bela, kembalikan kuasa Azizah

Anwar lari tanggungjawab pimpin PKR?

Ketegangan pemilihan PKR kini sampai ke Pahang

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Wan Azizah memang tak layak jadi presiden.. tapi layak jadi kulipresiden

adf55650 berkata...

Sepatutnya tiada pemilihan dalam PKR. Dari dulu lagi kita dah maklum bahawa PKR ni bukan parti politik. Ia adalah parti keluarga. Ikut saje lah cakap mak dan bapak. Mana boleh nak pilih melalui undi.

Yang boleh dikatakan hanya lah kah kah kah kah

orangkasai berkata...

tuan, mohon blog listkan sgkasai. TQ

Melanau Blogger berkata...

sebagai presiden 'parti mak bapak' memang patut dia mengamuk, maklum anak-anak tengah berebut tu...kah kah wkwkwkkw

p/s: admin, please add my link too.tq

WhackdeBugger berkata...

Adakah ahli PKR buta hati tidak nampak bahawa Anwar Ibrahim mahu terus menjadi diktator. Sebab itu dia tidak mahu bertanding Presiden PKR yang dilantik oleh ahli parti . Tadi mahu Penasihat yang berkuasa ketas Presiden. Sebab itu dia nasihatkan ahli parti jangan lawan Presiden. Kalau Presiden bukan Wan Azizah yang menjadi boneka Anwar dalam PKR , macamana dia nak kawal PKR? Contoh sekira Zaid Ibrahim bertanding presiden PKR dan menang . Tidak mudah Anwar mengkotak katekkan Zaid Ibrahim selaku presiden PKR sebagaimana dia membonekakan isterinya Wan Azizah.

Tanpa Nama berkata...

memang tak layak pun. bercakap dengan suara seperti nenek-nenek. betleter boleh la. berleter kat dapor. kalau cabut gigi orang pun, bila dengar suaranya, sakit-sakit boleh bagi penendang

Kongsi Link Anda