Popular Today

Ahad, Mei 11, 2014

Drama Hudud PAS diteruskan : PAS tidak teruskan cadangan bentang hudud - Abdul Hadi



KUALA LUMPUR: PAS hari ini memutuskan untuk tidak meneruskan cadangan membawa Rang Undang-Undang Jenayah Persendirian II atau hudud di Dewan Rakyat pada persidangan Parlimen, Jun ini.
 
Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang  berkata, keputusan itu dicapai dalam mesyuarat jawatankuasa PAS Pusat hari ini setelah mengambil kira penubuhan jawatankuasa teknikal antara kerajaan Kelantan dan Kerajaan Pusat untuk meneliti cadangan pelaksanaan hudud.
 
"PAS mengambil maklum dan bersetuju dengan cadangan penubuhan satu jawatankuasa teknikal antara kerajaan pusat dan kerajaan negeri Kelantan untuk meneliti dan mengemukakan cadangan tindakan ke arah pelaksanaan Kanun Jenayah Syariah (II) 1993 Negeri Kelantan.
 
"Ini bagi memberi ruang kepada jawatankuasa teknikal di atas untuk merumuskan cadangan dan tindakan selanjutnya," katanya dalam kenyataan yang dibacakan oleh Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu atau Mat Sabu selepas mesyuarat itu di Ibu Pejabat PAS Pusat di sini sebentar tadi.
 
Mat Sabu dalam pada itu menambah, penangguhan berkenaan tidak bermakna PAS tidak serius dalam melaksanakan hudud di Kelantan malah berkata ia tindakan yang sangat serius memandangkan ianya melibatkan perbincangan antara kerajaan negeri dan pusat.
 
"Ini bukan perbincangan parti dengan parti.. Ini perbincangan antara kerajaan dengan kerajaan.. G to G (goverment to goverment).. Jadi ini serius lah," ujarnya lagi.
 
Keputusan mesyuarat jawatankuasa PAS Pusat hari ini juga, kata Mat Sabu, masih belum diketahui  oleh rakan komponen Pakatan iaitu DAP dan PKR.
 
"Ini baru dibincangkan dalam mesyuarat sebentar tadi. Mereka akan mengetahui dari laporan media," ujarnya berseloroh.
 
PAS sebelum ini berdepan dengan tentangan daripada pelbagai pihak termasuk DAP dan PKR sejurus selepas Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yaakob mengumumkan hasrat untuk membawa Rang Undang-undang Persendirian berhubung hukum hudud di sidang dewan rakyat, Jun ini.
 
Tentangan tersebut turut disuarakan oleh parti komponen BN, khususnya MCA dan beberapa parti komponen di Sabah dan Sarawak.
 
Selain itu juga, beberapa tokoh ilmuan turut meminta kerajaan negeri Kelantan untuk mengkaji semula cadangan tersebut, khususnya dari konteks pelaksanaan kerana berpendapat hudud belum sesuai dilaksanakan selagi persekitaran masih belum kondusif dan belum mampu mencapai tahap keadilan yang sebenar.
 
"Jika di luar ada nama keahlian,  mesti di luar pun ada. Setakat ini kira-kira 10 orang tercicir dari mengundi, " katanya.

sumber : Antara Pos 

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

apa cer..?? kena gertak dgn DAP la tu... Nnt salahkan kerajaaan pusat pulak tak bagi bentangkan di parlimen. tok guru apa hj adi tu..?? jika nak guna strategi pun biaq la jgn suka fitnah org lain.. hj adi takut pada ALLAH SWT ka..???

Tanpa Nama berkata...

Apa KEJADAHNya kita BUMIPUTERA Islam/Melayu asyik diGERTAK oleh PENDATANG KAPIRDAJAL RASIS sampai tak boleh nak mempertahankan ISLAM/umatnya di NEGARA ISLAM ini, PUSAKA nenek moyang kita dr. sebelum dijajah si KAPIR LAKNAT British-ZIONIS dan mana-mana puak pendatang KAPIR yg. asalnya dibawa si PENJAJAH buas tu!!

Awatlah pemimipin ISLAM/Melayu kita asyik TUNDUK sgt. pd. budaya si KAPIRDAJAL yg. memang 'BARBARIC' (tak bertamadun), yg. menghalalkan penggunaan dadah/alkohol sesuka hati, bertelanjang/berkelakuan lucah depan awam, pelacuran/pornografi/seks bebas termasuk seks HOMO-SODOM, MEROGOL binatang dsbnya - lihat di akhbar (ANTI-ISLAM) di http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-2561478/Miley-Cyrus-gives-away-gold-leaf-rolling-papers-wearing-marijuana-leaf-leotard-Bangerz-tour-Canada.html , Miley Cyrus gives away rolling papers made of GOLD before wearing marijuana leaf leotard on Bangerz tour in Canada, By Daily Mail Reporter, 17 February 2014; dan di http://www.dailymail.co.uk/news/article-2352779/Bestiality-brothels-spreading-Germany-campaigner-claims-abusers-sex-animals-lifestyle-choice.html , Bestiality brothels are 'spreading through Germany' warns campaigner as abusers turn to sex with animals as 'lifestyle choice' By Matt Blake, 1 July 2013!

Dan sebenaqnya "equality & liberty" (hak kesamaan & kebebasan - yg. lahir waktu "French Revolution"-yg.-amat-BUAS, diketuai Illuminati-Freemason ZIONIS-Rothschild, dlm tahun 1789 - lihat di http://vigilantcitizen.com/hidden-knowledge/the-order-of-the-illuminati/ , The Order of the Illuminati: Its Origins, Its Methods and Its Influence on the World Events, Dec 12th, 2012) - adalah dicipta si Yahudi ZIONISDAJAL, utk. meletakkan kuasa Syaitan (sbg. tuhan mereka) SAMA dgn. kuasa ALLAH SWT kita; dan "evil is EQUAL to good" - sebab itu perangai-mcm-haiwan-buas, termasuk bebas semutlaknya, jadi si GAY/KAPIRDAJAL, makin digalakkan puak SYAITAN-gila-SODOM ni! Sebab itu Raja Peranchis dan Tsar Nicholas II (Russia) dibunuh dgn. amat kejam, bersama seluruh keluarga dan sanak saudara mereka oleh si puak SODOM ni, kerana mereka penjaga agama Katolik (yg. mengharamkan budaya SODOM – walaupun ada puak Vatican yg. amat pro-ZIONIS sekrg. nak menghalalkan budaya ini secara rasmi).

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN ISLAM/umatnya, Kesultanan Melayu, Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Kongsi Link Anda