Popular Today

Isnin, Julai 21, 2014

Polis siasat wanita Korea pakai baju tertera ayat al-Quran - KPN

KUALA LUMPUR: Polis DiRaja Malaysia (PDRM) sedang menyiasat wanita warganegara Korea yang memakai baju tertera ayat al-Quran di sebuah pasar raya di Ampang dekat sini.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata tindakan akan diambil mengikut peruntukan undang-undang sedia ada. "PDRMsia (PDRM Malaysia) peka dengan apa yg berlaku. Insya-Allah kita akan ambil tindakan mengikut undang-undang yang ada. Percayalah.

"PDRMsia tidak akan bias (berat sebelah). Semua kesalahan akan disiasat tanpa mengira bangsa dan keturunan. Kita semua perlu hormat kepada sistem undang-undang kita," katanya dalam entri terbaharu Twitter beliau.

Khalid berkata wanita itu, yang baru tiba di Malaysia, dipercayai membeli baju berkenaan ketika melancong di India.

Sejak semalam, laman sosial Facebook menyiarkan gambar dan catatan mengenai wanita itu sedang dimarahi seorang lelaki berketurunan Arab di sebuah pasar raya di Taman Dagang, Ampang dekat sini kerana memakai pakaian yang tertera ayat al-Quran.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Khairuldin Saad yang mengesahkan kejadian itu berkata laporan polis sudah dibuat sejurus gambar wanita berkenaan tersebar dalam Facebook.
"Kami sendiri yang membuat laporan polis kerana tiada orang awam yang membuat laporan dan siasatan sudah dijalankan", katanya.

Beliau berkata, kes itu akan disiasat mengikut Seksyen 298A (1) Kanun Keseksaan yang membawa hukuman maksimum penjara lima tahun jika sabit kesalahan.

- BERNAMA 

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Harap PDRM siasat dari semua sudut termasuk pembekal dan penjualnya. Sekiranya penjual seorang Islam maka kain ini tak akan di jual. Cuba kita bayangkan selepas tak di gunakan akan menjadi kain kering kan bilik air

Tanpa Nama berkata...

Aku syak, si BETINA KAPIRDAJAL ni (disyaki Kristian ZIONIS -berlambak kat Korea Selatan tu, yg. makin BUAS - tengok saja filem LUCAH mereka kat Internet) - akan bebas, mcm. KEBIASAAN ke ats PENGHINA ISLAM/umatnya! Apalagi bila Korea Selatan MENGGERTAK nanti!

BUMIPUTERA Islam/Melayu termasuk pemimpin Islam/Melayu kita memang sampai boleh asyik diancam utk. diBUNUH/diHINA/diGERTAK bahkan sampai dilanggar dlm. kemalangan BUAS termasuk disyaki oleh pemilik/pemandu lori/bas/kereta si GENG KONGSI GELAP KAPIRDAJAL – tapi mana pula suara KPN dlm. hal ini; tapi psl. nak Kiki tu, bukan main lagi mahu diSIASAT/diTANGKAP begitu cepat -sedagkan dia adalah MANGSA yg. diLANGGAR si Cina tu; yg. seolah dah tak jadi hal pula pd. polis! Bukan main licik lagi si Cina ni - si PELANGGAR/PENGHINA Islam/Melayu serta juag si PERASUAH, pula dianggap hero!

Dan lihat si Geng Kongsi Gelap KAPIRDAJAL ni yg. patut dah MAMPOS kerana punya banyak rekod jenayah BUAS - dibiaq BEBAS sampai terus buat jenayah; apa nak jadilah NEGARA ISLAM ni (lihat di http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20140715/je_02/Polis-tahan-Geng-36-edar-dadah , Polis tahan Geng 36 edar dadah)! Sedangkan umat Islam/Melayu kita kalau demonstrasi termasuk yg. KECIL, lawan MUSUH ISLAM, cepat pula ditangkap dan didakwa!

Oh ya, jgn. lupa Pres. ISMA; YB Ustaz Zaik akan dibicarakan kerana panggil PENDATANG Cina - PENCEROBOH! Kalau PENGGANAS/PENCEROBOH British/Barat-ZIONIS bawa PENDATANG tanpa kebenaran kita, rakyat BUMIPUTERA, di Alam Melayu ni, memang PENCEROBOHlah juga!

Dahlah si KAPIRDAJAL boleh MENGHINA/MENGGERTAK umat Islam/Melayu mcm-mcm, jarang sekali tindakan atas mereka!

Sebab itu AG-LIBERAL yg. disyaki DALANG-DUA-MUKA plg. merbahaya patut diGANTIKAN! Kuasanya seolah MUTLAK - lebih berkuasa dari DYMM YDPA dan YAB PM kita - sampaikan PDRM pun tak dibenaqkan tembak PENCEROBOH; apahal ni?!

Makcik Sambal Belacan

Tanpa Nama berkata...

mungkin ada PAKATAN KAFIR dari MALAYSIA yang MERANCANGNYA..

TAkKAN pergi tempat ORANG tak buat apa2 siasatan..

Puak2 Cina/Korea/Jepun biasanya tak memandang REMEH aspek itu..

Air mukanya MCM lakonan- NYONYA KORERA tu tersenyum Blurrr..KUNUNNYA tak PAHAM

Pihak Polis sebelum ini dah tangkap TAMIL ELAM..hanya kerana poster Prabagaran ditampal di lembah kelang..

Saya amat berterimakasih & syukur kpd Allah..jika pengganas agama (biasanya kristian cina yg baru kenal Jesus) ditangkap dan dihukum kerana menyebarkan DAKYAH kpd orang Islam..

ini Malaysia

Kongsi Link Anda