Popular Today

Selasa, Mei 13, 2008

Walaupun 2,000 laporan polis, saya tak berganjak’-Karpal

Setelah mengguris hati Melayu dengan mempertikai kuasa Raja-raja Melayu dan sebelum itu tentang negara Islam dan kini pula mula mencabar kesabaran Melayu dengan mengatakan "Walaupun 2,000 laporan polis, saya tak berganjak" sebagaimana laporan Utusan Malaysia Utusan Malaysia .

Kini karpal beralih pula mengenai isu pelantikan Menteri Besar Terengganu dan tindakan oleh 22 YB. Tetapi isu berkenaan telah selesai dan pihak berkenaan telah memohon maaf.

Tetapi isu Karpal Singh berlainan walaupun MB Perak telah mengadap Sultan Perak tetapi karpal masih berkeras lagi.

Sebenarnya selepas Pilihanraya Umum ke-12 bagi negeri perak, banyak perkara yang DAP hendak marah seperti pelantikan MB dan seterusnya kuasa MB Perak bertindak untuk memindah pengarah JAIP yang dihalang.

Rasanya ini juga isyarat kepada negeri-negeri lain agar jangan masuk campur urusan kerajaan negeri.

Namun apa yang dikesalkan ialah tindakan PKR untuk mempertahankan Karpal Singh walaupun secara jelas Karpal mempersoalkan kuasa Sultan.

Apa agaknya jenis Melayu yang ada di dalam PKR. Walaupun Tindakan ini terlalu jelas mempertikaikan Kuasa Sultan sebagai Ketua Agama Islam dan Lambang Ketuanan Melayu sebagai teras negara.

Inipun DAP dan PKR tidak memenangi negara ini dan telah mempertikaikan. Ini adalah isyarat yang jelas bahawa jika mereka menang untuk menjadikan Malaysian Malaysia pasti akan dilaksanakan.

PAS tidak mungkin mampu menghalang DAP dan PKR kerana penakut, takut hilang kuasa dan takut hilang pengaruh khasnya dari kaum bukan Melayu. Sebab itu apabila Karpal Singh baru-baru ini meminta PAS menghentikan rancangan untuk menubuhkan negara Islam, PAS tidak melawan dan tidak menentang Karpal Singh secara terbuka.

Jadi kita hendak ke penakut ini untuk memperthankan kuasa Melayu dan Raja-Raja?

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda