Popular Today

Jumaat, April 03, 2009

Angin sokongan kepada BN semakin terasa

artikel Asal : http://pi5au.blogspot.com/

4/02/2009 10:25:00 PM |


Ucapan TS Muhyidin

Pemimpin Komponen BN

Majlis berlangsung didalam hujan lebat


Pengunjung tidak berginjak walaupun padang becak tidak menghalang mereka menyertai sambutan majlis BN




Pengunjung kusyuk mendengar ucapan & amanat TS Muhyiddin


Apabila mendapat panggilan telefon tentang majlis ceramah BN,katanya kehadiran ramai,sangka penulis kehadiran cuma 300-400 ,tetapi ternyata meleset apabila penulis melihat akan sambutan diluar dugaan,dan ternyata kaum cina telah memberi sokongan kepada BN.Dan ini menandakan sokongan & menaruh harapan tinggi kaun cina kepada kepimpinan baru DS Najib yang akan memegang tampuk pemerintahan negara esok.Anjuran majlis ini di biayai sepenuhnya oleh persatuan Cina Kuan Tee Simpang.

1.Kehadiran pemimpin tempatan dan pemimpin kompenen BN,Naib Presiden DS Muhyidin Yassin, MB Perak Dr Zambry,DS Koh Tsu Koon,Naib Presiden MCA Ng Yen Yen,Tim.Menteri Penerangan Tan Lian Ho,Tengku Adnan .

2.Ini terbukti menyangah Laporan PR kaum cina tidak memberi sambutan dalam majlis Anjuran BN.

3.Walau pun keadaan hujan lebat dan padang becak tidak mengendurkan semangat silaturahim antara kaum di sana .Jika keadaan cuaca baik kehadiran mungkin melebihi 7 ribu orang.

4.Sambutan diluar dugaan menandakan kebangkitan dan sokongan kuat kaum cina kepada BN di Parlimen Bukit Gantang.Ini mengambarkan sokongan kaum cina kepada DAP & PAS ternyata menurun.

Angin sokongan kepada BN nampaknya semakin baik... BN bagai dapat semangat baru khasnya selepas angin perpaduan pemimpin dan negarawan negara selepas Perhimpunan Agung UMNO .... BN kini juga terkena tempiiasnya... perbezaan diketepikan dan persamaan menjadi tumpuan antara pemimpin ahli komponen!...

Gambaran kehadiran peserta program BN seumpama ini memang sukar untuk dilihat setelah sekian lama.. apapun ini hanyalah permulaan.... tetapi ia adalah langkah pertama untuk melangkah ketapak yang seterusnya! 

1 ulasan:

Tai berkata...

Tahniah, dah bersatu.

Kongsi Link Anda