Popular Today

Selasa, April 28, 2009

Cubaan penderhaka membina tugu haram dihalang

Majlis Bandaraya Ipoh (MBI) hari ini mengagalkan usaha pembinaan semula plak peringatan 'Pokok Demokrasi' yang dibina Pakatan Rakyat untuk memperingati peristiwa persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) di bawah pokok, 3 Mac lalu.

"Semasa sepasukan penguatkuasa sampai di kawasan itu ada dua pekerja sedang menyiapkan struktur tapak bersaiz dua meter panjang dan 0.6 meter lebar itu manakala beberapa yang lain melarikan diri," katanya.

Nampaknya banyak pihak pakatan Pembangkang yang semakin nyanyuk, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kepayang, Loke Chee Yan, berkata Pakatan Rakyat memang berhasrat mendirikan tugu di bawah pokok demokrasi itu dan sepatutnya menghantar permohonan pagi ini.

"Mungkin terdapat kesilapan mengenai tarikh untuk mendirikan tugu ini dan kontraktor telah membina tapak bagi tugu ini sebelum permohonan dihantar...kami akan menyelesaikan perkara ini petang ini," katanya.

Sebenarnya ini adalah usaha Pakatan Pembangkang yang mahu menghangatkan isu di politik Perak. Maklumlah isu di Perak ini taklah sehangat awal dulu.... Apakah mereka ini masih tidak faham mesej Raja Muda Perak.... merekalah membuat tindakan untuk meruntuhkan institusi negara.

Inilah sikap sebenar penderhaka yang tidak lagi mengamalkan budaya bangsa Malaysia dan rukun negara yang menjunjung setia institusi beraja, mengamalkan keluhuran perlembagaan. Halau sahaja mereka ini dari negara ini.... duduklah di negara lain dimana mereka boleh membuat sesuka hati.

1 ulasan:

TAAVEEKUN PERAK berkata...

Aku benci pkr, aku benci pas, aku benci dap, aku benci parti penipu, aku benci parti batu api, aku benci parti rasist, aku benci parti pecah belah, aku benci parti goyang kaki, aku benci parti pemalas, aku benci parti kerja dia hanya hasut rakyat, aku benci parti kerja dia tak der lain, hanya hasut rakyat, aku benci parti tak ada idea, aku benci parti bangang, aku benci parti samdol, aku benci parti peralat agama, AKU BENCI PARTI PALING HIPOKRIT !!!!!

Kongsi Link Anda