Popular Today

Jumaat, Oktober 16, 2009

Krisis PKR semakin parah - selum selesai Sabah & Sarawak kini Zaid pula

Belum selesai kes kepimpinan PKR Sabah dan Sarawak kini giliran Zaid Ibrahim pula. Laporan terkini akhbar semasa mengatakan Zaid Ibrahim pula akan mengambil cuti selama 6 bulan.

Manurut Malaysiakini, Datuk Zaid Ibrahim hari ini membuat pengumuman mengejut untuk bercuti selama enam bulan daripada PKR di tengah-tengah ura-ura beliau menghadapi masalah dengan seorang pemimpin kanan parti.

"Ini bermakna saya tidak akan menghadiri mesyuarat biro politik parti," kata bekas menteri di Jabatan Perdana Menteri itu dalam satu kenyataan hari ini.

Surat itu, yang berkuatkuasa serta-merta, diserahkan kepada Setiausaha Agung PKR Datuk Salehuddin Hashim.

Pengumuman cuti Zaid ini dibuat sewaktu muncul khabar bahawa beliau berkemungkinan meninggalkan PKR.

Zaid, yang baru mengumumkan penyertaannya bersama parti pimpinan Datuk Seri Anwar Ibrahim itu pada Jun lalu, dipercayai berdepan masalah besar menjalankan tugasnya untuk menyatukan pembangkang susulan pergeserannya dengan Naib Presiden PKR Azmin Ali.

Mungkin apabila mereka masuk PKR mula-mula dahulu dengan andaian PKR sebuah parti yang suci perjuangan... namun apabila mereka betul-betul masuk barulah mereka ketahui siapakah PKR yang sebenarnya... apakah wajah PKR yang sebenar.. baru kenal siapa itu Anwar AlJuburi..

Apa lagi Datuk Zaid.... tinggalkan sahajalah PKR ni... semua pemimpin yang masuk ke dalam PKR akan merasai kepahitan perjuangan palsu PKR ini. Sebab itu ramai pemimpin khasnya pemimpin Melayu yang keluar dari PKR.

Semuanya berlaku akibat gilakan kuasa kepimpinan PKR kepada jawatan yang lebih besar macam ketua umum mereka.... Aljuburi...

2 ulasan:

aku.pasbuih dan siamang berkata...

salam.

Spesis macam Zaid Ibrahim ni..elok masuk pati kandang babi je...

Spesis jenid ini tidak akan memberi apa2 munafaat pada bangsa dan agama.

C L J berkata...

Baguslah kalau DAP PUNGUT dia. Bolehlah dia hadapi Hassan Ali di Selangor dalam isu..... dah tahu kan ?

Kongsi Link Anda