Popular Today

Isnin, November 09, 2009

Anwar Mengaku Salah…..’blunder’

DS Anwar akhirnya mengaku salah tentang pemilihan calon ADUN PKR dengan merujuk kepada ADUN Pelabuhan Kelang. Beliau memohon maaf di atas segala kesilapan dalam pemilihan calon pada 8 March 2008 dalam PRU12 dulu.

Masalahnya, terlalu kerap membuat ‘blunder’, seperti ADUN Penanti di Pulau Pinang melepas jawatan, bermasalah dalam perlantikan Pengerusi PKR di Sabah, pembantu khas kepada MB di tuduh rasuah, banyak lompat melompat dan ada beberapa orang ADUN mahupun Ahli Parlimen tidak ‘perform’ di beberapa negeri. Baca sini.

Rakyat sudah celik politik dan celik IT, maklumat sudah dihujung jari.

Mereka sentiasa memerhati samada Pakatan Rakyat layak diberi mandat memerintah Malaysia pada PRU13.

Pakatan Rakyat di Selangor adalah yang paling lembab, tidak selaju dan semantap Pakatan Rakyat di Perak.

Agak-agak bila nak buat Konvensyen Pakatan Rakyat, YAB TS Khalid?

Bila kalah pilihanraya, PAS dijadikan ’scapegoat’. Alahai !

Respon :


Gua setuju sangat artikel ni….PKR dah banyak sangat melahirkan YB & ADUN yang tidak jujur, tidak amanah & mudah terliur dengan wang ringgit….Dalam PAS, kita ditarbiah dengan kekuatan iman dan akidah. Pemimpin PAS tak mudah goyang dengan wang ringgit dan projek ( kecuali seekor dua kot),..... Perjuangan PKR takkan kemana kalau bergantung pada isu dan kelemahan BN sahaja. Takbir !!

PKR adalah sebuah parti yang diasaskan atas rasa kekecewaan ataupun emosi penyokong DSAI. Parti yang tiada hala tuju ini akan lenyap di bawa arus perdana. Pemimpin dalam PKR adalah dulunya ahli2 UMNO yang biasa bergerak dengan semangat rasuah, korupsi dan kronisme. Oleh yang demikian dapat kita lihat kebanyakan pemimpin PKR terlibat dengan salahlaku moral.
DAP adalah parti satu kaum yang hanya memperjuangkan untuk kesemarataan keistimewaan kaum mereka seperti penduduk bumiputra. Mereka ada agenda tersembunyi.
PAS juga hanyalah sebuah parti yang tiada kena mengena dengan akidah islam. hanya parti POLITIK.
perpaduan sesama islam dan melayu adalah yang terbaik demi mempertahankan negara kita daripada bangsa lain


Saya pun setuju dengan koieys… hati hati dengan DAP… PRU13 nanti saya rasa PR tak boleh menang banyak macam PRU12… ada tempat tempat yang akan dikejutkan dengan kekalahan calon PR terutama PKR dan PAS… DAP mungkin tak banyak kalah …..Di Perak mungkin akan wujud Parti kerajaan dari kalangan orang Melayu dan Parti Pembangkang dari kalangan Cina DAP…



dipetik dari : Perakexpress

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda