Popular Today

Ahad, November 15, 2009

Baiah talak tiga : kebimbangan PAS menjadi kenyataan

Setinggi mana tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua.... Isu baiah talak 3 yang di nafikan oleh pemimpin PAS akhirnya diakui Pesuruhjaya PAS Selangor, Hasan Ali berikutan bukti rekod audio yang diterima.

Dengar disini : Bai'ah Taalik Didedahkan.mp3



Sebelum ini hampir semua pemimpin PAS menafikan Bai'ah Talak 3 yang dikatakan ianya hanyalah sumpah laknat semata-mata

Hj Hadi Awang hari ini menegaskan sumpah taat setia atau bai'ah sebagaimana diamalkan oleh ahli dan pemimpin parti itu tidak bercanggah dengan ajaran Islam. Bai'ah talak tiga tidak pernah menjadi dasar atau konsep Pas sebaliknya parti itu mengamalkan bai'ah sumpah laknat.

Kebimbangan penyokong PAS nampaknya menjadi kenyataan:-
Buletin Utama siarkan klip Presiden PAS nafi wujud baiah cerai taklik (Astro Awani). Then klip rakaman sulit part baiah cerai taklik Nasha-Hasan ditayangkan pula. 22 juta rakyat Malaysia, dari bayi 2 tahun hingga bakal pengundi baru meluat dan keliru.

Kemudian, upkan kenyataan Salahuddin, Mahfuz, Mustapha Ali, dan terakhir Mursyidul Am tentang penafian. Tak kiralah penafian berbentuk lulit (penafian samar2) atau tidak, tetapi damage besar tetap berlaku. Klip rakaman sulit Timbalan Presiden PAS sekali lagi ditayangkan.

Kemudiannya, tersebar di youtube, dalam bentuk 3gp for handset. Soalnya timing yang dipilih Najib bila? Lihat sahaja bagaimana terdapat gerakan UMNO yang menampal risalah bentuk poster di merata Malaysia berkaitan dengan ini. Bermula dengan isu perbalahan TGNA-TGHH dan diakhiri dengan isu baiah kemudiannya?

Kepimpinan Ulama? What the fuck is that? (baca di sini)
Lepas ni... macam mana pemimpin PAS nak mengelak lagi.. Janganlah menipu rakyat lagi... tuhan marah.... 26 juta rakyat Malaysia dah tahu....

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda