Popular Today

Jumaat, Mac 12, 2010

Akibat ajaran sesat PAS

Memang terdapat perubahan nilai yang ketara kini di kalangan belia, remaja dan pelajar masa kini.

Kalau dahulu masyarakat mungkin menganggap bahawa masalah gejala sosial hanya berlaku di kalangan pelajar lelaki apatah lagi ianya melibatkan pergaduhan.

Kini perbuatan tersebut ianya dah merebak ke pelajar perempuan puan pula.

Kes terbaru apabila Seorang ibu dibelasah oleh 5 pelajar wanita depan anaknya sendiri.

Apa yang telah terjadi kepada golongan belia sekarang. Bukan setakat itu sahaja, mereka ini sampai tahap tidak boleh ditegur.

Adakah ianya ada kaitan dengan keadaan semasa sekarang... Iaitu lemahnya peranan ibu bapa mengawal dan menjaga moral anak mereka. Dengan keadaan yang semakin sibuk memikirkan hal pekerjaan, anak-anak tidak lagi diberi perhatian.

Ataupun sekolah kini gagal mendidik moral pelajar yang hanya mementingkan pencapaian akademik semata2.

Ada juga yang mengatakan keruntuhan moral pelajar dikaitkan kurangnya guru lelaki disekolah sehingga pelajar pijak kepala guru dan tidak takut kepada guru perempuan.

Ataupun sekarang ni banyak keluar fatwa karut oleh tok guru sesat, yang kini lebih terarah kepada pertentangan dan pergaduhan.

Jika tok guru sendiri menunjukkan contoh yang tak baik, sumpah orang dengan pecah perut, celako 3X, masuk pas masuk, perarakan maulidur rasul bid'ah, syurga dan ayat alquran boleh dibaca bukan Islam yang tak Mandi junub!!

Ini pastinya menimbulkan kecelaruan pemikiran dalam masyarakat apatah lagi di kalangan, Jika golongan agama khasnya pemimpin dan penyokong PAS yang rosak pastinya menyebabkan kerosakan gejala sosial yang lebih teruk.

Banyak faktor sebenarnya yang menjadi punca keruntuhan moral di kalangan remaja apatah lagi sekarang terdedah dengan maklumat tanpa sempadan.

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda