Popular Today

Ahad, Mac 28, 2010

Tabik Spring buat Awang Selamat!!


Aspirasi memang 'respect' kat Awang Selamat!!!.. Jika minggu lalu beliau diserang hebat dari pembangkang, namun hari ini beliau masih berdiri gagah memegang prinsip dalam mempertahankan pendiriannya!!.

Inilah contoh bangsa Melayu.... darah yang mengalir adalah darah Melayu yang beteraskan Islam..

Inilah baru nama anak Melayu.. bukan gentar menghadapi musuh.. bangsa Melayu bukanlah lekeh dan mudah dipermainkan.. apatah lagi bangsa Melayu bukanlah boneka Cauvanis DAP!!!....

Ini menunjukkan Awang seorang yang berada di pihak yang benar.. bukan seperti si pencacai DAP oleh ADUN Pakatan di Selangor... Minggu lalu, adalah beberapa ADUN Pakatan yang semacam monyet kononnya mempertahankan tindakan Sultan Selangor... Namun rakyat tahu tindakan ADUN Pakatan hanyalah lakonan semata-mata... bukanlah sangat memperjuangkan tindakan Sultan tetapi leboh mahu memperbodohkan Sultan Selangor.

Tetapi Awang Selamat di Mungguan Malaysia hari ini menjelaskan tujuan penulisannya minggu lalu adalah membidas pihak yang menghalang pihak tertentu khasnya bukan Melayu

"Hairan juga mengapa mereka melatah. Awang sama sekali tidak mempersoalkan Sultan Selangor berhubung isu tersebut. Tulisan itu ditujukan kepada masyarakat Melayu agar memberikan sokongan kepada Perkasa biarpun baginda tidak hadir. Jika kita tidak menyuntik keyakinan, masyarakat Melayu akan mendapat isyarat yang salah dan bercelaru ekoran pembatalan kehadiran baginda."


Jelas bahawa ketidakhadiran Sultan Selangor kerana terdapat pihak yang memainkan Isu Perkauman seterusnya mendesak baginda Sultan Selangor supaya tidak hadir ke perasmian Perkasa.. Rakyat dan Bangsa Melayu memahami dan menjunjung kasih terhadap Sultan Selangor yang sentiasa prihatin dan serius terhadap isu Melayu khasnya.

Awang sekali lagi dengan tegas menyatakan bahawa beliau akan terus mempertahankan Melayu sebagaimana yang termaktub dalam perlembagaan.

Maka tiada sebab untuk Awang memohon maaf kepada Sultan Selangor. Kepada pihak tertentu, Awang tidak gentar dan sedia hadapi apa sahaja kemungkinan. Memang strategi mereka untuk membunuh Utusan yang tegar mempertahankan perlembagaan dan asas kenegaraan. Runtuh Utusan, mudahlah misi mereka.


Syabas kepada Awang Selamat!!!... namun kita mahu ramai lagi Melayu seperti Awang.. apa dah jadiu dengan pengerusi GLC.. mana muka mereka dalam mempertahankan dan memperjuangkan Melayu.. di mana sokongan mereka!!!

Jangan GLC pula jadi manusia Melayu yang meminggirkan Melayu...

1 ulasan:

ORANG KG berkata...

salam bro,

Taukeh GLC meminggirkan melayu....itu adalah biasa.teman bagi contoh pemilik ladang terbesar Malaysia,kontraktor didalam perladangan kebanyakan bukan orang kita sebagai cth pembangunan rumah pekerja,penghantaran buah sawit ke kilang,kontrak memotong buah serta pembekalan racun kimia pertanian kegunaan ladang yg juga terjadi kepda felda yg kurang utamakan pembekalan racun dpd syarikat bumiputera dan teman respek felcra yg masih mengutamakan bumi kerana kalau kita nak masuk sebut harga mereka minta sijil KKM dan bumi sijildengan ini barulah orang kita dasyarikat orang kita boleh hidup dan seterusnya mengeluarkan zakat pendapatan.nak harap orang kita masuk tender YTL,IOI ke etc eeem alamtnya jangan mimpilah nak dapat kerjanya.

salam

Kongsi Link Anda