Popular Today

Khamis, Oktober 28, 2010

PAS akai tak dak, pandai tiru UMNO je!!!


Sebenarnya apa yang dibuat oleh UMNO ketika bekerjasama dengan MCA dan MIC memangpun mengikut kehendak Islam, Islam tidak melarang membuat kerjasama dengan bukan Islam [klik sini]..

Apa yang UMNO buat memang tidak salah dan sangat bersesuaian dengan kehendak Islam.. inilah yang Rasulullah SAW buat dahulu ketiak mula-mula sampai di Madianh iaitu tahun pertama Hijrah dengan memetrai piagam Madinah..

Kata TS Muhyidin,
"Dari dulu lagi, kita berpendapat kerjasama seperti ini (antara UMNO dengan komponen bukan Islam dalam BN) tidak salah dari segi hukum (Islam) dan kepentingan awam.

"Malah, kerjasama kita yang terjalin lebih 50 tahun ini bermula dengan Perikatan dan kini BN, hasilnya adalah kebaikan untuk negara dan rakyat, jadi mereka (PAS dan pembangkang) belajar dari kita (BN).

"Kenapa perlu ada berbeza pandangan, kita tidak katakan (hubungan) mereka salah tetapi dulu mereka (PAS) tuduh kita bersubahat dengan orang kafir, tetapi sekarang ini apa yang mereka tuduh kita dulu, itulah yang mereka sedang lakukan, hakikatnya mereka belajar dari kita,".
Namun disebabkan kejahilan dan otak letak kat lutut.. akai tak dak.. jadinya PAS tuduh UMNO sebagai kafir apabila menjalinkan kerjasama dengan bukan Islam..

Tapi sejarah membuktikan segalanya.. akhirnya PAS yang terpaksa menjilat ludah sendiri apabila PAS terpaksa menerima Kafir harbi DAP.. dan lebih teruk ialah PAS hanya keldai tonggengan DAP..

Itu bezanya kerjasama UMNO - MCA dan kerjasama PAS - DAP.. Dalam Islam kerjasama mestilah memberi ruang kepada Islam untuk memimpin.. ini yang dibuat oleh UMNO.. tapi dalam kerjasam PAS, PAS dipimpin, mulut terkunci dari berkata-kata tentang Islam.. tiada negara Islam, tiada undang-undang islam.. inilah penghinaan PAS terhadap Islam.

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda