Popular Today

Selasa, Oktober 19, 2010

Sekali lagi rakyat Sabah diketepikan Pakatan

PKR janji menggunung untuk memberi pelbagai kerusi dan kedudukan kepada rakyat Sabah jika mereka berkuasa..

Teringat dahulu AL Juburi juga berjanji akan memberikan jawatan Timbalan Perdana Menteri kepada orang Sabah...

Tapi itu semuanya cakap-cakap politik.. melihat tindakan dan apa yang dicakap.. memang boleh diketegorikan cakap tak serupa bikin...

Cuba bayangkan di Batu Sapi, SAPP dianggap sebagai parti pembangkang di Sabah.. parti berasal dari Sabah.. orang Sabah.. tetapi dipinggirkan oleh Pakatan.. Pakatan putuskan agar PKR yang bertnding.. inilah sikap ultra semenanjung yang ditunjukkan Pakatan.. tidak menghormati langsung rakyat Sabah [klik sini]..

Canon EOS Rebel T1i 15.1 MP CMOS Digital SLR Camera with 3-Inch LCD and EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS Lens, EF-S 55-250mm f/4.0-5.6 IS Telephoto Zoom Lens, 430EX II Speedlite Flash, and 2400 SLR Gadget BagJika macam inilah tindakan PKR yang menunjukkan kuasa ultra semenanjung yang terus menafikan rakyat Sabah jadi bagaimana dengan janji Pakatan untuk kebajikan da kedudukan orang Sabah... tentunya semuanya pembohongan semata-mata.. sekdar menbur gula-gula untuk orang Sabah.. tentunyaa orang umpama ini tidak boleh diterima dan perlu ditolak..

Setelah 50 tahun merdeka.. Pakatan masih menganggap orang Sabah masih bodoh.. tiada kepimpinan, tiada parti asal sabah yang boleh menguruskan hidup mereka...

Ini tidak termasuk bagaimana PKR sabah juga dipinggirkan dari barisan kempimpinan PKR Pusat.. mana dia calon Sabah dan Sarawak untuk jawatan Timbalan Presiden PKR atau Naib Presiden PKR...

Baru-Baru ini Pairin Kitingan mengesahkan tidak akan mempertahankan jawatan Naib Presiden PKR kerana kecewa dengan kepimpina PKR yang dianggap menyisih dan meminggirkan suara orang Sabah..

Hakikatnya orang Sabah hanya diguna dan dimainkan PKR... semuanya demi kepentingan politik sempit PKR semata-mata.. tak de undi... good byelah orang Sabah..

2 ulasan:

Mat Jeng berkata...

Sabahan mesti jadi cerdik!!!!! Kalau tidak akan dipanggil bodoh.. Jangan percayakan sangat Parti Kelentong Rakyat! Tertipu rakyat sabah nanti!!!!

Melayu Pasir Gudang berkata...

Aku kira orang Sabah pun dah bijak membaca kelentong al juburi, tu sebab Azmin tak kekal jadi pengerusi PKR Sabah. Pairin kitingan juga dah tahu busuknya al juburi yang mempergunakannya.

Hari ini al juburi dengan nada bongkaknya menjanjikan kawasan autonomi kepada Sabah jika beliau Jadi PM. MPG mendesak KDN menahan al juburi nie di bawah ISA kerana cadangan ini boleh menimbulkan suasana tidak tenteram dan menjejaskan keamanan negara, inilah kepala segala pengkhianat negara.

Kongsi Link Anda