Popular Today

Selasa, Oktober 19, 2010

Tun M : Tindakan atas Anwar bukan konspirasi..!!!

Ada asas.. walaupun sudah bertukar pemerintahan, namun ianya masih berlaku kes yang sama.. maksudnya tindakan menghereta Anwar ke mahkamah kerana isu liwat ialah tindakan tepat, bukan dibuat-buat dan bukannya konspirasi..

Ianya ditegaskan oleh Tun M ketika masjlis dialog di hadapan 63 wakil daripada 22 parti dari 20 negara yang hadir pada program Forum Antarabangsa Mengenai Pembentukan Warga Global: Liberalisasi Media dan Realiti Politik Baru yang dianjurkan sempena Perhimpunan Agung UMNO Ke-64, di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini..

Bukan mudah hendak membuat konspirasi kerana ianya melibatkan banyak orang.. dan bukan mudah nak bawa anwar supaya 'menyontot' orang.. tidak mungkin Anwar akan menyontot orang kecuali dia memang jenis suka menyontot!!!!

Untuk membawa seorang 'public figure' supaya didakwa atas tuduhan meliwat, ianya bukanlah mudah... usaha itu dilakukan secara berhati-hati iaitu dengan bersandarkan kepada fakta serta bukti yang ada kerana ia melibatkan perbicaraan di mahkamah selain turut membabitkan maruah seseorang.

Kata Tun:
“Sebagai seorang yang rasional mustahil kes Anwar ini hasil daripada konspirasi. Kes Anwar membabitkan institusi kehakiman dan di dalam institusi ini konspirasi sukar dilakukan kerana kita terpaksa berhadapan dengan banyak pihak.

“Kita bukan sahaja terpaksa berhadapan dengan satu dua orang tetapi lebih 100 orang. Antaranya hakim, pendakwa, polis, saksi-saksi dan mangsa. Ini bukan kerja mudah kerana banyak pihak yang akan terlibat,’’

Baca seterusnys di sini..

Kongsi Link Anda