Popular Today

Selasa, Jun 17, 2008

PAS sekali lagi berangan...


Sekali lagi PAS berangan...

Pas sekali lagi mencuba menjadi juara bagi negeri-negeri Pakatan Rakyat. 14 Jun 2008 yang lalu Naib Ketuanya Azman Shapawi Abdul Rani kata : Pemuda PAS Pusat kini dalam proses merangka agenda untuk melaksanakan undang-undang Islam, siasah syariah, di negeri-negeri yang dikuasai pembangkang.

Tetapi hari ini pemuda DAP dan PKR sebulat suara untuk menolak usaha pemuda PAS ini. Nampaknya 2 lawan 1..

Malaysia Kini melaporkan Pergerakan Pemuda dua parti itu juga menggesa Pemuda PAS agar memikir kembali saranannya untuk menegakkan peraturan Islam seperti pengharaman tempat perjudian, menghadkan premis penjualan arak dan etika pakaian di pejabat.

Setiausaha Pemuda DAP, Anthony Loke Siew Fook dan naib ketua Angkatan Muda (AMK) PKR, Amiruddin Shari diminta mengulas kenyataan naib ketua Pemuda PAS, Sabtu lalu.


"Tidak ada satu parti yang boleh mengemukakan dan melaksanakan agenda sendiri tanpa rujukan dan persetujuan kepemimpinan Pakatan Rakyat."

Jadi macam mana PAS... Nampaknya usaha PAS membawa Islam ke dalam Pakatan Rakyat gagal..


PAS masih bermimpin disiang hari... PAS masih terlupa bahawa PAS adalah orang Melayu dan Islam.. Usaha PAS yang dianggap 'pro' Melayu dan Islam pasti akan dihalang..

Sebabnya jelas DAP ialah parti yang bersifat Cuivinisme manakala PKR menganggap ianya parti yang bercampur antara kuam dan hakikatnya gen bukan Melayu dan bukan Islam lebih kuat dari Melayu dan Islam.



Lihat Link ini:
Siasah syariah di negeri Pakatan
Syariah : Jangan gagalkan Pakatan
PAS, Don’t fall for UMNO’s Trap!

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda