Jumaat, Disember 05, 2008

LIM GUAN ENG DAN AL-QURAN

Al-Quran penting sebagai sumber perundangan utama dan mampu melahirkan masyarakat madani yang berakhlak tinggi, berintergriti yang bersesuaian dengan prinsip 'Amar Ma'ruf, Nahi Mungkar' dan Cekap, Akauntabel dan Telus (CAT).

Demikian antara ucapan yang disampaikan oleh Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dalam majlis penghargaan kepada 102 orang penghafal dan pengajar Al-Quran yang memberi khidmat di negeri itu baru-baru ini.

Program yang diadakan di Dewan Seminar Komplek Penyayang itu menyaksikan Lim mengotakan janjinya supaya pengajian al-Quran dimajukan supaya masyarakat dapat diselamatkan apabila kandungan al-Quran dihayati bukan diketepikan sebagaimana sebelum ini.

Tapi yang peliknya jika Al-Quran sebagaimana yang didakwa Lim Guan Eng sebagai sumber perundangan agama, tetapi merekalah menolak konsep negara Islam yang PAS cadangkan, menolak usul larangan jualan arak di Selangor baru-baru ini dan merekalah yang menentang idea penggabungan antara mahkamah Syariah dan mahkamah Sivil . Kita tidak mahu ianya hanya manisan dimulut Lim Guan Eng.

Begitulah didalam Pakatan Rakyat, Al-Quran hanyalah menjadi 'bahan jualan' kepada pengundi semata-mata. PAS hanya melihat Al-Quran dipermainkan oleh 'kafir harbi' sebagai gula-gula kepada kaum muslim. Sedarlah wahai kaum Muslim, kamu hanya ditipu sahaja oleh DAP Laknatullah.

5 ulasan:

sumandak bayu berkata...

Salam Bro

Mohon istiharkan perang jihad ke atas blog ni yang telah menghina Islam http://surind.blogspot.com/2008/12/hajj-most-shameful-journey-in-history.html ... Sumber diperolehi daripada ahli BPN FAZRULLs

bungaraya berkata...

Semua ini adalah permainan politik semata. Betulkah Lim Guan Eng Percaya dengan kitap suci itu? Kenapa beliau tak memeluk agama islam jika ia mempercayai kitap suci tersebut.?

bro berkata...

Yg ko sebok sgt pasal dia tu apasal??dia yg mmg lahir sebagai kafir dpt terima n pecaya kandungan al-quran.sekurang2nya dia percaya walau x beriman..ni juak2 umno yg dh mmg lahir sebagai islam,mati2yan menentang isi kandungan al-quran bila ada pihak nk laksanakan isinya..bagila peluang dulu kat org lain buktikan kandungannya n kerahmatan yg akan di zahirkan bila kita benar2 berusaha utk melaksanakannya,ni awl2 lagi dah hantam,kutuk,keji,fitnah,ejek n macam2 lagi jahatnya tindakan korang..Dahla langsung x da usha nk daulatkaan hukum al-quran..NI la perangai buruk korang...
Si bungarayaU terkutuk ni mmg dh x nampak apa selain umno tu,so aku x heranla cakap2 jahat dia..

Semoga cara berfikir org2 cm ni akn semakin hilang n pupus di telan zaman n semestinya pati khianat melayu umno akn turut pupus tanpa kesan dan akan terus di kenang sebagai sebuah pertubuhan yg menkhianati jenerasi n ank bangsa sendiri demi kepentingan kelompok sendiri..
Semoga seluruh anak bangsaku akn terbela n terselamat drp pati pengkhianatni ini,dan alhamdulillah aku bukanlah di antara mereka2 yg menyokong pati khianat ni..Pastinya apa yg kta lakukan hr ni akn di kenang sebagai 1 usha kecil demi jenerasi anakbangsanya yg bakal mewarisi tanah air yg tercinta ni..HANCUR PENGKHIANAT MELAYU,PASTI MELAYU MAJU...SEJARAH TELAH MEMBUKTIKANNYA HANYA MELAYU BOLEH MEMBUNUH MELAYU...

Tanpa Nama berkata...

apa nie..??
k0 taw x..??
lim guan eng nak masuk ISLAM... k0 yg x taw...
aku benci org cakap x de fakta.. cam org umno

Aspirasi Bangsa berkata...

FAKTA NO.1 DAP MEMANG TIDAK MAHUKAN NEGARA ISLAM.

FAKTA NO.2 KARPAL SINGH KATA LANGKAH MAYAT AKU JIKA NAK JADIKAN NEGARA ISLAM.

FAKTA N0.3 DALAM MESYUARAT AGONG DAP, LIM GUAN ENG TEGASKAN DAP AKAN MENOLAK SEGALA NEGARA 'THEOCRATIC' ISLAM MAHUPUN KRISTIAN

FAKTA NO.4 Ahli Parlimen Puchong, Gobind Singh Deo berkata, DAP kesal dengan kenyataan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bahawa pakatan itu akan menerima undang-undang Islam yang diketengahkan oleh Pas kerana ia tidak berasas sama sekali.


FAKTA NO.5 March 8 "politic al tsunami” is for change to restore justice, freedom, democracy and good governance and not for Islamic state or hudud laws"

Jadi lihatlah fakta-fakta ini... Orang UMNO cakap ada fakta.. tetapi orang Pakatan Rakyat hanyalah menipu rakyat semata-mata

Kongsi Link Anda