Popular Today

Selasa, Mac 31, 2009

Zaman gelap bangsa Melayu

Adakah P.059 menandakan bermulanya zaman gelap Bangsa Melayu dan Institusi diRaja...

Melihat dari senario semasa dengan isu dan putar belit yang sedang dicanaikan oleh Pakatan pembangkang serta disokong oleh segolongan pengikut fanatik dan serta mereka yang terpengaruh dengan dakyah Pas maka b oleh dibuat kesimpulan ianya adalah zaman kegelapan Melayu yang kecil sebelum berlakunya zaman kegelapan yang besar jika PAS menang dalam pilihanray kecil Bukit Gantang.

Ini kerana sebagaimana yang dikatakan oleh Raja Muda Perak, Raja Dr. Nazrin Shah bahawa terdapat hakikat kewujudan usaha radikal oleh pihak-pihak tertentu yang boleh dilihat pihak tersebut ialah Pakatan Rakyat untuk mengubah resipi kekuatan bangsa Melayu.

Dengan jelas resipi yang mahu diubah oleh Pakatan Rakyat itu terdiri daripada faktor-faktor agama, bahasa dan budaya di bawah naungan dan perlindungan raja-raja Melayu serta termaktub dalam Perlembagaan.

Dalam konteks bangsa Melayu di negara ini, resipi kekuatan itu merujuk kepada elemen utama penyatuan dan kekuatan bangsa.

Kita boleh melihat dengan jelas usaha PAS dan PKR yang bergabung dengan DAP yang membentuk Malayan Union baru yang mahu hapuskan kekuatan orang Melayu dan menjadikan orang Melayu berpecahbelah.

Dan ini ditambah pula kenyataan Tun Dr Mahathir yang menyifatkan tindakan Pakatan Rakyat lebih merbahaya dari Malayan Union

“Tetapi negeri Melayu – bukan negeri orang Melayu. Dahulu mungkin. Tetapi tidak sekarang. Sekarang Malaysia, hak orang Malaysia dan bukan hak orang Melayu. Kesanggupan dan kerelaan orang Melayu berkongsi milik negara ini tidak sedikit pun dihargai.

“Pemberian satu juta kerakyatan oleh Tunku Abdul Rahman Putra kepada kaum lain tidak dihargai bahkan tidak diingati, dilupakan dengan begitu sahaja,”katanya.

Inilah sebenarnya bermulanya zaman gelap bagi orang Melayu akibat politik rakus Pakatan Rakyat yang tidak menghiraukan latar belakang sejarah, budaya dan sensitiviti kaum di negara ini.

Melayu pakatan rakyat hari ini dilihat sebagai alat untuk DAP, mereka yang sanggup dihadapan bila melakukan demosntrasi sedangkan kaum Cina tidak pernah pun bersama mereka pada setiap demonstrasi yang mereka lakukan.

Melayu jugalah yang biadap dan sembah derhaka serta menyanggah titah sultan. Nizar pada sidang media Pakatan Rakyat Perak telah berkata "Tuanku mentitahkan saya meletakkan jawatan sebagai Menteri Besar, tetapi saya tidak setuju"

Sebagai seorang Menteri Besar yang sepatutnya taat setia kini menjadi jebat derhaka. Bukan sahaja beliau menderhaka bahkan membawa rakyat seluruhnya menderhaka terhadap sultan.

Apakah maknanya jika titah sultan tidak lagi dihormati dan digunapakai oleh mereka yang telah dilantik oleh baginda untuk taat setia. Apakah jenis manusia seperti ini, seperti seorang tuan telah memberi sesuatu alat (jawatan)untuk dipinjamkan tetapi boleh mengaku bahawa alat itu dia yang punya!Ianya sangat memalukan!

Oleh itu amat penting bagi umat Melayu sedar dan bangkit dengan segala kedajalan yang sedang dibawa oleh Pakatan Rakyat. Mereka sanggup menggadai apa sahaja walaupun Tanah Milik Orang Melayu, Hudud dan sebagainya. Mereka sanggup merobek kekuatan dan budaya bangsa Melayu.

2 ulasan:

WARIS PAHANG berkata...

Mohon copy artikel ini.

Aspirasi berkata...

yes bos!

Kongsi Link Anda