Rabu, Jun 17, 2009

Isu royalti minyak Kelantan hanya modal kempen sahaja!

Aku rasa Husam ni mengarut lagi lah... ni pun spesis dengan Nik Aziz dah nyanyuk dah... Husam kata "Kerajaan negeri Kelantan akan membuat tuntutan sebanyak RM1 bilion kepada kerajaan pusat untuk bayaran royalti minyak yang didakwa tertunggak sejak 2004."

Sementara itu, di Kuala Lumpur, ahli Parlimen Machang Saifuddin Nasution Ismail berkata pakatan pembangkang akan memainkan isu royalti minyak itu dalam kempen pilihanraya kecil DUN Manek Urai.

Aku nak tanya Husamlah... aku bukan memperlekehkan kerajaan PAS Kelantan cuma nak tanya kat mana agaknya loji minyak mentah kat Kelantan nih... berapa tong yang disedut keluar?.. berapa keuntungan yang petronas dapat di kelantan? Harga minyak turun ni tak beri kesan ke terhadap hrga royalti? Apa yang aku tahu ianya setakat cadangan sahaja... tu pun entah sumber dari manapun aku tak tau?

Memang betullah kata saifudin ianya hanya modal PAS untuk jadikan bahan kempen pilihanraya sahaja. Itupun ada persoalan yang tidak ditanya, kenapa baru sekarang timbul isu royalti minyak. Oops terlupa artikel tentang royalti minyak pun pernah timbul tetapi... masa nak pilihanraya umum yang lalu... kebetulan?.. atau memang dah tiada modal lain untuk mencari isu..

Maklumlah isu kerajaan perpaduan, kumpulan erodgan dan pemilihan PAS... sangat menyakitkan hati penyokong PAS... jadi kenalah cari isu lain...

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bodoh betul lah penulisan ahli2 pemuda umno ni...

langsung tidak berasaskan fakta, bukti dan penuh dgn kata2 nista.

mcm blog budak2 lepasan sekolah menengah. buat malu je tulis lulusan jordan u.

baik masuk kelas kemas balik la.

cow!

geng bo

Tanpa Nama berkata...

woi anjing umno ..! stakat nok kecek kosong ,batu pon buleh kecek.

Syazwan berkata...

Saudara penulis.. hang ni buta ke apa?? tulis apa kemnda menda mcm ni.. satu malaysia taw pasal minyak ni la broo.. lu bikin malu sama org UMNO la.. mampus la lu..

zahar berkata...

kepade seedare...jgan jdi seorang yang cetek ilmu dan mudah diperbangangbodohkan(ayat paling sesuai).kalau tak tahu jangan ulas..diam saja..lain kali banyakkan bacaan tambahkan fakta..utk pengetahuan sedare yg trlalu pander,,oh silap pandai,,kelantan ni dah trbukti lubuk minyak dan gas yang kaya,,boleh search tenet pon bnyak..aku ni penat2 tulis kt ko ni supaya ko ni sedar walaupun ak thu bangsa politik kko ni ego je lebih...bolehla bwak pegi mamposss...kalau dah thu kbenaran jgan sesatkan fakta k..jganlah jdi pngdengki, pengkhianat dan jahil..bnyakkkan pengetahuan k...dont be jahiliaahh!

fifi berkata...

jahilnyer penulis blog ni..

Tanpa Nama berkata...

alahai orang tulis blog nak tulih blog jugok.kalu sah kongsi ngan thai bagi hak yang kongsi tu bodoh ...kalo dulu lagi royalti bagi pasti kb jadi metropolis .tulis kat tag nak bersatu tapi bodoh.kesimpulanya puak umno nih make duit rakyat...nyanyuk ke tak kelantan dah semakin maju berbanding hok tak nyanyuk supo najib tu..negara jd mundur eko mrundum diorang tipu kita

Kongsi Link Anda