Popular Today

Selasa, Jun 16, 2009

Monyet DAP


BISIK-BISIK AWANG SELAMAT

AMAT memalukan! Itulah kesimpulan Awang terhadap apa yang berlaku di Dewan Rakyat semalam, sejurus anggota Parlimen Bukit Gantang yang baru, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin mengangkat sumpah.

Biasanya Speaker Dewan akan mengalu-alukan kehadiran anggota Dewan yang baru sebaik sahaja selesai upacara angkat sumpah. Namun, lain jadinya semalam apabila Nizar diarah keluar Dewan kerana memakai lilitan pada songkoknya yang melanggar etika berpakaian.

Bagi Awang, beliau gagal membezakan dirinya sebagai ADUN dan anggota Dewan Rakyat apabila mengenakan lilitan kepala terbabit dan melaungkan ‘Hidup Rakyat, Bubar DUN’.

Kalaupun benar Nizar berbuat demikian untuk menarik perhatian terhadap tuntutan pembangkang supaya DUN Perak dibubarkan bagi menyelesaikan kemelut politik di negeri itu, ternyata platform yang digunakannya tidak sesuai langsung.

Beliau sepatutnya berfungsi sebagai ahli Parlimen semasa di Dewan Rakyat, bukan sebagai ADUN dan bekas Menteri Besar Perak.

Setidak-tidaknya perjalanan sidang Dewan Rakyat semalam terganggu ekoran gelagat Nizar itu yang turut disambut oleh sebilangan lagi anggota Parlimen daripada pakatan pembangkang.

Awang – Perhati gelagat orang.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam:
Sungguh biadap n perangai macam budak2 sekolah je. Ni lah agaknya Nik Najis katakan samseng, Barua n kuat menarut, lupa lupanya di tujukan kepada orang2 PAS. Tapi ini semua adalah satu taktik nak mengalihkan tekanan terhadap kes liwat Aljuburi pada 1 july. Terus terjah 1July!!!! Keadilan terhadap Saiful perlu ditegakan. Hak2 dan maruah anak bangsa yg tak berdosa dan menjadi mangsa liwat harus ditegakkan!! Hidup Saiful!!! Jahanamkan durjana2 n Dajjal yg bermaharajelela!!!

bungaraya berkata...

Sungguh memalukan dan memilukan. Memang terdapat kalangan bangsa kita yang berperangai seperti ini. Nak kata pendidikan rendah, tinggi. Engineer katakan. Tapi otak letak kat kaki. Apa punyya Nizar? Saya bertambah trajis apakala mengenangkan Pak Nik Aziz cukup sayang dengan budak tak tahu malu itu. Kalaulah macam ni nak jadi pemimpin melayu akhir zaman ini, baik tak usah.

eXception berkata...

memang monyet....

http://exception2008.blogspot.com

Kongsi Link Anda