Popular Today

Sabtu, Jun 06, 2009

Penyokong Husam kusam!..

Kusam....

itulah antara emosi dan reaksi kekalahan Husam tadi... contohnya blog pro Husam seperti orang gila talak. Kalau dah kalaj tu kalah la kan.. Blog Perisik Rakyat menulis: 

"Kesimpulan, Erdogan Menjadi Pilihan

Dengan keputusan Nasharuddin Mat Isa berjaya mengekalkan jawatan Timbalan Presiden, ini bukannya bermakna golongan Pro Muqabalah telah mendapat sokongan majoriti dalam PAS.

Dengan undi yang diperolehi oleh Nasharuddin berjumlah 480 undi. 2 lagi calon iaitu Husam mendapat 281 undi manakala Abang Mat Sabu mendapat 261 undi. Sebelum ini telah digembar-gemburkan Nasharuddin mewakili golongan Ulama' (pro-muqabalah) manakala Husam dan Abang Mat Sabu pula mewakili golongan erdogan ataupun profesional.

Jadi, sekiranya Abang Mat ataupun Husam dapat menjalinkan 'pakatan' iaitu hanya seorang diantara mereka yang akan berentap dalam merebut jawatan ini, sudah pasti golongan yang dikatakan erdogan ataupun profesional ini akan mencapai kemenangan.

Walauapapun, saya mengucapkan tahniah diatas kejayaan Nasharuddin mengekalkan jawatan beliau.


Tapi aku tertarik dengan komen-komen tentang artikel di atas ada yang menulis khasnya dari  'afyan' dari blog http://www.pemudagombak.com

"Sebenarnya golongan yang mengatakan bahawa PAS ingin masuk kepada UMNO adalah golongan pro-Anwar yang berada di dalam PAS serta ahli-ahli PKR.

Mereka ingin menjatuhkan golongan ulama, maka memulakan saraf menyerang individu tertentu yang dikatakan berusaha membawa masuk PAS kedalam Umno.

Kebangkitan PAS ditakuti oleh Anwar dan PKR. Anwar tahu jentera partinya tidak sehebat jentera PAS yang ramai dan bertenaga.

Jadi, cara untuk menonjolkan Anwar dan PKR adalah dengan cara mempergunakan PAS.

Caranya ialah dengan menaikkan tokoh-tokoh liberal yang menyanjunginya.

Para ulama mengatahui tektik ini. Ulama tidak mahu kejadian pra-merdeka berulang lagi selepas para ulama berjuang bermatia-matian, golongan nasinalis yang memerintah.

Juster, terjadilah pertembungan yang maha dahsyat ini.

Selepas ini, saya yakin ada lagi usaha-usaha untuk menjatuhkan ulama di dalam PAS.

====
PKR takut rakyat lebih terpengaruh dengan PAS.

Lebih-lebih lagi terdapat YB-YBnya yang melompat. Ini adalah kemaluan besar bagi PKR.

Juga YB-YB yang tidak tahan diuji sehingga terpaksa meletakkan jawatan.

Inilah yang ditakuti oleh PKR dan Anwar.

Kebangkitan PAS sekarang perlu dibendung dengan cara me'liberal'kan PAS.

Sebab itu dicanag-canang projek 916 yang ternyata suatu pembohongan yang amat nyata."


Dia punya komen tentang PKR.. maksudnya inilah antara persepsi PAS kepada PKR dan Anwar. Mereka ini sebenarnya bukanlah sangat mempercayai antara satu sama lain tetapi ada juga sikap berhati-hati antara mereka. sebagaimana PKR hanyalah menumpang kekuatan jentera dan penyokong PAS.. tanpa PAS PKR ni tiada siapa yang mengundi mereka.

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda