Popular Today

Isnin, Jun 22, 2009

PEROSAK RAKYAT : PERPADUAN MELAYU DAN ISLAM DITOLAK!

Pemimpin-pemimpin Perosak Rakyat sepakat menolak perbincangan kerajaan perpaduan dengan Umno atau Barisan Nasional, demikian diputuskan dalam suatu mesyuarat petang ini.

Pemimpin tiga parti tersebut PKR, DAP dan PAS mengulangi pendirian mereka untuk meneguhkan kerjasama dalam gabungan pembangkang dengan hasrat mengambil alih kerajaan persekutuan suatu masa nanti.

Kenyataan bersama mereka ditandatangani oleh penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim, tokoh utama DAP Lim Kit Siang dan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Siap tandangan... sekali macam MoU la pulak... lepas ni siapa buat kenyataan tentang kerajaan perpaduan akan disaman gamaknya... Paling aku kelakor ni kenyataan haji hadi, dah dia yang cakap dulu tentang kerajaan Perpaduan... lepas tu dia kata UMNO dan BN yang mulakan isu ini... ku kui kui... sampai si nasharudin dihalau oleh Nik Aziz dari PAS... kui...kui...kui..

Sebenar keputusan ini telah diketahui sebagaimana yang dimaklumkan dari dahulu PAS takutkan DAP dan PKR!... tak de telor!

sekarang siapa sebenarnya tidak ikhlas!....

memang jelas..

6 ulasan:

pemudatamanperuda berkata...

Assalamualaikum...Dengan nama Allah yang Maha mengetahui...Nampaknya cerita Kerajaan Perpaduan dah sampai ke penghujungnya.Ini berikutan kenyataan terbaru pemimpin-pemimpin pakatan rakyat yang menolak sebarang perbincangan berkenaan kerajaan perpaduan dengan UMNO atau BN. Apa yang peliknya ialah Hj Hadi pun turut bersetuju dengan perjanjian itu malah Hj Hadi dalam kenyataannya telah mengatakan UMNO dengan sengaja cuba membuat Fitnah Jahat! Saya begitu hairan dengan sikap ulamak sebegini. Jika kita renung dari awal lagi, idea cadangan untuk bekerjasama dalam isu kerajaan perpaduan ini datangnya dari beliau. Kenapa Hj Hadi menyatakan UMNO sengaja membuat fitnah jahat berkenaan isu ini. Kenyataan Datuk Seri Najib dan Datuk Seri Muhyidin sangat terbuka dan ikhlas supaya UMNO dan PAS boleh duduk semeja untuk berbincang mengenai isu ini. Nampak gayanya penyatuan umat melayu dan umat Islam tidak dapat menjadi kenyataan.Puncanya ialah PAS yang takut dan bacul dengan rakan-rakan pakatan mereka bukan kerana faktor fitnah UMNO. PAS LEBIH SANGGUP BEKERJASAMA DENGAN RAKAN-RAKAN KAFIR DAP DARIPADA BEKERJASAMA DENGAN UMNO YANG SESAMA BANGSA DAN SEAGAMA...ALLAH MAHA BESAR...

mohammad azren fooldog PH yg bahalol berkata...

Hahahaha.... Hj Hadi dah hilang 'telor' masa jumpa AnWAR dan Lim Kit Siang. Idea kerajaan perpaduan, Hj Hadi bacul ni la yang mulakan dulu. Hanya berani cakap depan penyokong dalam muktamar je. Keluar muktamar, 'telor' terus mengecut tak keluar2 dah. Macam mana nak tambah satu 'cawangan' lagi ni, 'telor' semakin hilang.

Nanti yang tinggal lubang belakang tu je, boleh bagi kat AnWAR sondol lak kut. Hadi bacul... oh Hadi bacul....

Tanpa Nama berkata...

Sila baca :

http://www.ruangbicarafaisal.com/2009/06/eksklusif-kerajaan-perpaduan-anwar.html

TAAVEEKUN PERAK berkata...

Pas terpakai duit Pkr berpuluh juta masa PRU12 dulu.Dah tentu Pas terhutang budi dan bodi kpd Pkr.Kena ikut cakap Pkr lah kalau tidak duit tu akan kena bayar balik.Maluuuuuuuuu nya Parti yg dok ngaku Parti Islam nih.

Unknown berkata...

koi btui2 x puas ati ngan Hj Hadi ni...talam dua muka n mulut bercabang tul..aku dah bosan..aku dah bosan..aku dah bosan..kuda kepang aduh..kuda kepang (Hj. Hadi)...

noi/moi berkata...

Firman ALLAH SWT
hayati baik-baik Surah An-Nas, Surah terakhir (114:1-6)
Hayati baik-baik dengan hati yang ikhlas bukan dengan akal singkat.
ISLAM bukan untuk dibangga-bangga. ISLAM mesti diamalkan seIKHLAS LILLAHITAALA.
ISLAM bukan untuk diTEMPEL sebagai TV ISLAM, Bank ISLAM atau apa juga.
ISLAM itu kebenaran.
ISLAM itu keadilan.
Kebenaran dan Keadilan daripada ALLAH SWT.
Andai insan belum ada Kalimah Tauhid bela Kebenaran dan Keadilan, ISLAM mesti meraikan mereka.
Tidak ada guna menempel-nempel ISLAM, bermegah-megah dengan masjid malah ALLAH SWT melaknat insan lalai dalam solat.
INI YANG KITA KENA PAHAM BETUL-BETUL.
Di Israel, kita tak hairan Zionis Yahudi tak puas-puas menghantar para syuhada' hidup aman makmur di sisi TUHAN YANG MAHA KAYA kerana Zionis Yahudi terkeliru oleh Talmud.
Di Malaysia, ambo beraso amat sedih bila mana insan-insan yang mengaku ada Kalimah Tauhid, bermati-matian menghancurkan ISLAM. Inilah penangan ajaran sesat Puak Angkuh Pertubuhan dongeng ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH.
Ambo malas dah nak cerita bab Kerajaan ISLAM Kelantan sebab itu semua dah diketahui. Ambo tak salahkan Yang mulia Najib atau Saudara Bijakpintar Khairy kerana mereka hanyalah pencacai. Mereka terkeliru.
Hari tu, ambo berkesempatan mendengar Point of View di ntv7.
Ambo dengar hujjah dari Tunku Aziz, Naib Presiden DAP dan Tuan Tajuddin Pasir Salak.
Sejuk hati ambo mendengar hujjah bernas dari seorang Melayu DAP.
Tapi bila Tajuddin berhujjah, menitis air mata ambo kerana inilah penangan Puak Angkuh Pertubuhan dongeng ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH.
Kata-kat Tajuddin penuh FITNAH, ANGKUH dan BURUK SANGKA.
Ambo nak pesan pada diri ambo dan sahabat sekalian, Lim Guan Eng lahir sebagai belum ada Kalimah tauhid, kalau nanti dia bersyahadah, lebih enak kerana dia mencari.
SEDANGKAN KITA???
LU PIKIR LAH SENDIRI BEB!
PASforALL mengalu-ngalukan insn-insan terkeliru dengan karpet merah.
RASULULLAH SAW mengambil segala keputusan berdasarkan Maslahat Ummah@ Kepentingan Umat.
Andai betul sekalipun Anwar itu meliwat, itu peribadi dia, sekurang-kurangnya dia pernah menyokong TERANG-TERANGAN Perjuangan diketuai Wali ALLAH SWT.
Bab hati dan peribadi kita serah pada ALLAH SWT.
Demi kepentingan ummah Rakyat Majmuk Malaysia, Puak Angkuh Pertubuhan dongeng ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH wajib dihancur-lebur selumat-lumatnya kerana...
UMMAH KITA SUDAH SEBEGITU NAZAK.
YANG BETUL DIKATAKAN SALAH
YANG SALAH DIBANGGA-BANGGAKAN.

Semalam, seorang veteran umno j.bahru datang memeluk ambo dan berbisik, TOLONG CAKAP PADA TUAN GURU NIK AZIZ & TOK GURU HADI...JGN MASUK PERANGKAP ZIONIS.
Air mata beliau menitis.
ambo pun sama.
Benarlah...
Keterbukaan Ukhuwwah Berbeza Pandangan Anugerah Agung ILAHI kerna...
Taufiq Hidayah HakMilik Mutlaq ALLAH SWT.

TASBIH!
TAHMID!
TAKBIR!
ISTIGHFAR!

JGN LUPA ALLAH SWT

Kongsi Link Anda