Popular Today

Ahad, Julai 19, 2009

Chua Jui Meng... punca kekalahan Parlimen Bakri

Kemasukan Chua Jui Meng tidaklah memeranjatkan... sebenarnya Aspirasi telah mengetahuinya 2 hari lebih awal... dan sebelum peletakan jawatan Chua Jui Meng sebagai ketua Bahagian MCA...

Kita juga mendengar alaan yang dibserikan... tapi apakah itu sebenarnya alasannya... setelah 22 tahun memegang sebagai ketua Bahagian MCA Bakri...

Antaranya beliau berkata"Banyak perkara yang setuju dengan apa dibawa oleh PKR, iaitu memperjuangkan hak segala kaum di dalam satu landasan tanpa ada sebarang diskriminasi.

"Jika ada idea serta dasar perjuangan PKR yang bercanggah dengan saya, saya tidak akan masuk PKR malah kemasukan saya dalam PKR adalah tanpa sebarang syarat.

"Sewaktu saya bertanding pada pemilihan jawatan Presiden MCA pada 2005 dan 2008, kebanyakan perkara yang disentuh dalam manifesto saya tidak banyak beza dengan apa yang ingin diperjuangkan oleh PKR," katanya.

Sebagai orang politik.. kata-kata beliau memanglah tidak boleh dipercayai.. Hakikatnya ialah beliau tidak berfungsi semasa di Bakri sebab itu Bakri kalah ditangan pembangkang.. kerana ada pemimpin berkepentingan seperti beliau. Malah dengan keluarnya beliau mungkin akan beri ketenangan kepada MCA Bakri... yang tidak lagi akan bergaduh sesama sendiri..

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda