Selasa, Oktober 20, 2009

Pas mahu failkan petisyen batalkan kemenangan Isa

Walaupun Pilihanraya Kecil Bagan Pinang hampir berlalu 2 minggu yang lalu.. PAS masih tidak boleh menerima hakikat rakyat menolak mereka. Kekalahan di Bagan Pinang masih belum mengajar keegoan PAS.

PAS masih menyalahkan pengundi POS yang dianggap sebagai punca kekalahan mereka. Sedangkan apa yang berlaku adalah terdapat juga undi pos yang mengundi mereka namun jumlahnya bukan besar.

Jika PAS menghormati demokrasi nescaya PAS akan hormati pilihan yang dibuat oleh pengundi.. tetapi jika PAS tidak hormati demokrasi maka pas tidak akan hormati pilihan pengundi pos sebagaimana yang termaktub dalam perlembagaan.

Alasan yang tidak munasabah seperti prosuder dan penyelewengan undi pos hanyalah taktik murah pas yang tidak mungkin rakyat terima lagi. Kerana rakyat mengetahui bagaimana undi pos ini dilakukan dengan setelus yang mungkin. Bukan hanya membenarkan wakil calon tetapi juga membenarkan media juga bersama dalam proses undian pengundi Pos.

Terkini, PAS sedang mengumpulkan bukti untuk memfailkan petisyen bagi membatalkan keputusan pilihan raya kecil DUN Bagan PInang atas dakwaan berlaku penyelewengan undi pos sebagaimana yang dilaporkan Malaysiakini.

Selain itu, dakwaan penyelewengan itu akan turut dipanjangkan kepada Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam) esok oleh PAS yang bertujuan mendesak Suhakam mengadakan siasatan awam berhubung dakwaan berlaku penyelewengan undi pos dalam pilihan raya kecil DUN Bagan Pinang.

di Bagan Pinang Undi pos , BN mendapat 3,521 undi dan PAS mendapat 601 undi. Namun perbezaan dapatan undi POS BN antara 2008 dan 2009 lebih kurang 500 undi sahaja iaitu bukanlah perubahan yang terlalu ketara dari segi dapatan undian.

6 ulasan:

Jeffry berkata...

SLM BRO..PAS NI PARTI MEROYAN. PAS TERASA PEDIH SBB RAKYAT DH MULA TOLAK DIORANG MENTAH2. DEMOKRASI HANYA BILE IKUT TELUNJUK DIORANG. JADI TOLONG JGN JADI ANJING MENYALAK 24 JAM WAHAI KETUA2 PENYANGAK PARTI AJARAN SESAT!!...HARKK PTUIHH!! KEHKEHKEH

pisau.net berkata...

pas dah meroyan,biasa la tu..

Aspirasi berkata...

pas ni tak gentlemen... terima sahajalah hakikat...

ejarll berkata...

PAS nie parti menghalalkaan cara, kalu ANJING ckp PRK 2 x sah maka PAS pn ckp xsah...

mereka akan lakukan apa sahaja uk COVER MALU YANG AMAT SANGAT KERANA KALAH BESAR...

ari nie MAT SABU AYAM SABUNGAN PAS ( ayam melekat tahi ) d lantik sebagai JENERAL bagi mencari punca kekalahan PAS pada PRK yg lepas...

DAH KALAH 2 KALAH LA LOLLLLL...!!!!

melayujantan berkata...

Parti ISLE maha meroyan ini tidak akan dapat menerima kekalahan, keadilan jika mereka menang sahaja....aku dah naik meluat dan nak termuntah jika melihat logo PAS....mengapalah masih ada yg bangang menyokong parti yg tidak mempunyai pendirian ni.....tidak pernah muhasabah diri masih mengatakan aku kuat....takadbur riak sudah sebati didalam jiwa....BN kalah 7 menang cuma 2 taklah pulak menyalahkan pengundi ...post mortem cermin diri perbaiki mana2 ada kelemahan barulah dinamakan anak jantan....tapi Parti ISLE ni maha bacul....tak lihat ke di bukit gantang , manik urai undi kian menipis ....cerminlah diri awak tu ...tak layak langsung untuk memimpin umat ISLAM hanya layak menjadii BARUA DAP KAFIR HARBI KEPARAT SAHAJA.

Tanpa Nama berkata...

apa itu?..cuba teka..pengundi pos dah tak mau undi nak buat mcm mana.Kalau tengok muka presidennya tu mcm bodoh sombong aje.Ketahuilah ramai melayu pas dah tak sokong PAS.Takut petir mari ooo. Mau saman mau pakai berapa loyar ha 6,7..10 pun bolee.. gua tatak heran ma.

Kongsi Link Anda