Popular Today

Khamis, Januari 28, 2010

ANuwar Aljuburi terus perdagang kalimah Allah

ANUwar terus memainkan kalimah ALlah boleh digunakan oleh Bukan Islam. Ini semuanya bertujuan untuk memainkan politik sempit mereka yang memperdagangkan nama Allah. Dengan ini akan menimbulkan sentimen bukan Islam kepada Pakatan Rakyat.

Inilah sebenarnya manipulasi isu yang dibuat oleh ANuwar Aljuburi kerana isu sebenarnya ialah bukan persoalan mengenai kalimah ALlah boleh digunakan bukan Islam tetapi persoalan kalimah Allah digunakan oleh Paderi Kristian untuk agama kristian.

Sebab itu bila persoalan kenapa bukan Islam boleh menyanyikan lagu Johor yang menyebut Allah selamatkan Sultan ianya hanayalah mainan politik pembangkang yang sepatutnya tidak menjadi Isu. Kerana lagu "Allah selamatkan Sultan" merujuk keopada Allah iaitu tuhan umat Islam dan bukan sebaliknya. Sebagaiman umat Islam boleh menyebut Jesus yang merujuk kepada tuhan kristian.

Ini semuanya adalah mainan politik kotor yang mempergunakan agama oleh Pakatan Rakyat. Isu sebenarnya apabila kalimah Allah untuk digunakan oleh Kristian.. itu isu sebenar. Ini adalah agenda Pakatan Rakyat yang hanya mahu mendapatkan popular dan meraih sokongan bukan Islam dengan memperdagangkan kalimah Allah.

Rakyat perlu mengetahui bahawa beluiau tidak peduli dengan Islam, hanya mementingkan nafsu serakah beliau semata-mata.

1 ulasan:

bungaraya berkata...

Sabar bro. DSAI sebenarnya mencuba kebolehan beliau untuk menjadi raja dunia. Bisa mengubah segala senario tata susila kehidupan bermasyarakat. Yang beragama. Mungkin akhirnya beliau akan mengeluarkan fatwa bahawa semua manusia itu adalah islam dalam erti kata sebenarnya. DSAI tidak lagi relevan untuk sdijadikan sebagai seorang pemimpin Malaysia. Saya cadangkan beliau mengembara menjadi warga USA. Lebih elok dan lebih mengujakan.

Kongsi Link Anda