Popular Today

Selasa, Januari 26, 2010

PAC : kehilangan Enjin Jet, UMNO tidak terlibat

Usaha pembangkang yang mahu mengaitkan UMNO terlibat dalam kes kecurian Enjin jet nampaknya gagal apabila Jawatankuasa Kira-kira Awam (PAC) memberitahu, kehilangan dua enjit jet pejuang milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) pada 2007 telah dirancang dengan rapi tetapi tidak membabitkan pegawai atasan (baca di sini).

Pengerusi PAC, Datuk Seri Azmi Khalid berkata, tidak berlaku sebarang penyelewengan di peringkat tertinggi TUDM. Ekoran itu, beliau mengesahkan, perletakan pegawai kanan TUDM berpangkat Brigedier Jeneral sebelum ini sebagaimana yang dilaporkan oleh sebuah akhbar berbahasa Inggeris tidak ada kaitan dengan kes ini.

Dalam kes ini memang jelas UMNO tidak terlibat, jadi usaha pembangkang yang mahu mengaitkan UMNO dan Najib adalah tindakan yang berniat jahat... jadi ini adalah fakta.. jika pembangkang masih menuduh UMNO dan najib mereka perle kemukakan bukti, jika tiada bukti, makan Pkatan telah membuat penipuan kepada rakyat..

Sesuatu rancangan jahat memanglah perlu dirancang dengan rapi sebagaimana rancangan Pakatan Rakyat mahu mengaitkan UMNNO dan najib terlibat dalam kes kehilangan enjit ini, Begitu juga dengan perbuatan merompak bank, meragut, meliwat, dan kerugian rm 50 juta kerajaan kelantan... mestilah sesuatu tindakan yang dibuat dengan rapi.

Jika tiada perancangan rapi pasti sesuatu tindakan tidak akan berjaya sebagaimana usaha ANuwar untuk mengelak dari dibeicarakan kes liwat beliau. Rakyat Malaysia telah mengetahui bahawa Anuwar memang terlibat dengan perlakuan tidak bermoral ini. Ini sendiri diakui oleh kesemua hakim pada kes liwat beliau yang lalu bahawa perbuatan liwat tersebut memang berlaku masalahnya hanyalah tarikh yang tidak dapat dipastikan... mungkin masa tu azizan dah rasa sedap sangat dibalun ANuwar... Tindakan rapi ini memang biasa dilakukan oleh Pakatan Rakyat...

Memang ini cara terdesak pakatan Rakyat untuk mendapatkan undi dengan berbohong kepada rakyat. Apatah lagi pakatan rakyat hanya hidup dengan isu semata-mata... Apakah pembohongan yang akan dibuat oleh Pakatan Rakyat...

2 ulasan:

YANG GAMBI berkata...

Salam bro, bukankah sudah nyata perangai puak-puak PKR dan PAS tahunya menebar fitnah..... PAS lebih pandai memfitnah sejak mengangungkan Anwar Al Jub sebagai tempat rujuk.............

Aspirasi berkata...

Salam Yg Gambi... Inilah hakiakt yang rakyat patut kenal Pakatan Rosak dari dulu kini dan selamanya.. dari pemimpin sampai ke anak buah semuanya rosak.

Kongsi Link Anda