Popular Today

Selasa, Februari 09, 2010

Bantahan terhadap Permohonan Qazaf ANUwar Aljuburi

Antara sebab kenapa ANuwar sengaja melambat-lambatkan kes liwat beliau kerana beliau menunggu perbicaraan kes Qazaf beliau di mahkamah Syariah.

Dengan kata lain, ANUwar berharap beliau terlepas dengan hukuman jika Saiful gagal membawa 4 orang saksi di Mahkamah Syariah.

Begitulah ANuwar cuba untuk manipulasi institusi kehakiman negara.. dengan harapan beliau akan terlepas.. yang menarik ialah mangsa pula akan jadi tertuduh, manakala tertuduh pula akan menjadi mangsa

Kita mengetahui bahawa mangsa dalam kes liwat ini ialah Saiful Bukhari bukannya ANUwar Aljuburi.. Saiful menjadi mangsa seks rakus luar tabii ANUwar ElJuburi.

Kenapa ANuwar perlu kepada Qazaf, jika beliau dan peguamnya yakin beliau mampu terlepas dari hukuman Sivil.. Kenapa pada tahun 1998 ANuwar tidak bawa isu liwat beliau ke Mahkamah Syariah.. Ini adalah semata-mata manipulasi sistem perundangan negara.


Baca seterusnya : Bantahan terhadap Permohonan Qazaf ANUwar Aljuburi


Atas tujuan itu, menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Jamil Khir Baharom dan dua yang lain hari ini memfailkan bantahan awal bagi membatalkan permohonan qazaf Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap bekas pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Jamil Khir serta Ketua Pendakwa Syarie Wilayah Persekutuan, Shamsuddin Hussain dan Pengarah Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan, Datuk Che Mat Che Ali memfailkan permohonan bantahan awal itu di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi Syariah, petang tadi melalui Tetuan Zainul Rijal Talha & Amir.

Peguam-peguam mereka Zainul Rijal Abu Bakar, Roslizam Rahim dan Mohd. Firdaus Mohd. Arifin hadir di mahkamah bagi memfailkan permohonan itu.

Zainul Rijal memberitahu, mahkamah menetapkan 17 Februari untuk sebutan permohonan bantahan itu.

Beliau berkata, pihaknya akan menyerahkan salinan bantahan awal itu kepada peguam syarie Anwar, Kamar Aniah Kamaruzaman, esok.

Pada 7 Januari lalu, Anwar memfailkan permohonan bagi mendapatkan perintah untuk mengarahkan Shamsuddin, selaku Ketua Pendakwa Syarie Wilayah Persekutuan, supaya mendakwa bekas Mohd. Saiful dengan tuduhan qazaf.

Dalam permohonan itu juga Anwar turut menamakan Shamsuddin, Jamil Khir dan Che Mat sebagai responden.

Mengikut Seksyen 41 Akta Kesalahan Jenayah Syariah Wilayah Persekutuan 1997, qazaf ialah tuduhan terhadap seseorang yang melakukan zina tanpa membawa empat orang saksi lelaki.

Seksyen ini adalah bagi mengelak seseorang menuduh orang lain berzina.

Jika sabit kesalahan, pesalah boleh dikenakan denda RM5,000 atau penjara sehingga tiga tahu atau kedua-duanya. – Utusan Malaysia

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

satu penghinaan terhadap ALLAH.. bangang sangt ke ALLAH tu sampai kene tipu anwar.. bodoh la korag ni.. sebb napew kerajjan xnak bawak kes ini ke mahkamah syariah??? sbb motifnya jelas.. nak jatuhkan Anwar..g mampos la mu kalau da x caya syariah..

Tanpa Nama berkata...

Kang hang semua orang melayu dah tahu ada sumpah dan ikrar.. Dato ONN.. dah ingatkan buat apa kecoh 2. takde pekdah rosakkan bangsa sendiri.. ingat le..hilang orang amanah maka maspuslah kita semua KENA BALA DARI ALLAH..

Kongsi Link Anda