Jumaat, Mac 19, 2010

ANUwar terus mempermainkan Islam di hadapan Kristian?



“In this Allah issue, the idea that Muslims are under threat from Christians is ridiculous to say the least,” he said at a press conference, after his talk at the London School of Economics here yesterday.

Idea yang mengatakan Orang Islam sedang diancam oleh kristian sesuatu yang mengarut!!.. inilah yang dikatakan oleh ANuwar bertemu masyarakat ANtarabangsa... khasnya dalam kalimah ALlah...

Siapa dia ANuwar Aljuburi nak becakap hukum Islam.. ALim Ulama kah dia?.. lulusan Apa ANUwar ni... hanya bahasa Melayu.. tu pun dikatakan FAil... sekarang bercakap macam ulama besar mengenai Islam... Sebab itulah Islam menjadi rosak apabila bukan mereka yang bercakap tentang Islam..

"Sesungguhnya Yahudi dan Kristian tidak akan redho dengan kamu selama-lamanya sehinggalah kamu menurut cara hidup mereka. Katakanlah 'sesungguhnya petunjuk ALLAH itulah petunjuk yang benar'. (Al Baqarah :120)

Apakah makna Allah berfirman mengenai berhati-hati terhadap Yahudi dan Nasrani.. tidakkah ALlah mahu umat Islam mengambil perkara ini secara serius.. adakah bermakna Allah berfirman ini hanya main-main (ridiculous) sebagaimana ANUwar katakan..

Ini amat merbahaya dan boleh terpesong akidah... Firman Allah bukanlah sesuatu yang main-main atau boleh dipermainkan...!!!

Tidakkah umat Islam perasan terjemahan kalimah ALlah hanya digunakan oleh Kristian di negara-negara Islam sahaja.. tak kan umat Islam tak dapat nak fikir lagi.. tentunya ianya adalah strategi missionary oleh gerakan Kristian..

Dahulu penduduk Islam di Indonesia sebanyak 95% dan bukan Islam pula kurang dari 5%. tetapi Islam di Indonesia sekarang berkurang kepada 70%.. kerana apa.. pancasila yang diamalkan Indonesia.. menyebabkan umat Islam di sana huru hara dan kelam kabut hukum hakamnya.

Umat Islam perlu bertanya kepada segelintir Melayu di Malaysia ini yang beriya-iya sangat menyokong kemahuan segelintir Kristian di Malaysia ini yang mahu menggunakan nama ALLAH dalam bentuk triniti- bahawa ALLAH itu adalah Tuhan Bapak, Tuhan Anak & Roh Suci, apakah kamu bersetuju dan redho dengan kemahuan itu? Bagaimana kita boleh sampai menjadi golongan yang 'summum bukmum 'umyum faahum-buta, pekak dan bisu!! "Ingatlah "Ar ridho bil kufr..kufr. Mereka yang redho dengan kekufuran itu adalah kafir!! Na'uzubillah minzaalik.

Umat Islam perlu kembali kepada petunjuk Al Quran dan Sunnah. Ingatlah pesanan ALLAH di dalam surah Al Baqarah:2, " sesungguhnya Al Quran itu tiada sedikit pun keraguan kepadanya, menjadi petunjuk bagi mereka yang menuju ketaqwaan". Dan ingatlah pesanan Rasulullah saw dalam khutbatul wida', "aku tinggalkan kepada kamu dua perkara, yang selagi kamu berpegang kepadanya nescaya kamu tidak akan sesat..iaitu Al Quran dan Sunnahku". "Dan sampaikanlah kepada mereka yang tidak hadir pada hari ini (hari wukuf haji Rasulullah), semoga mereka yang terkemudian yang mendengarnya lebih memahaminya".



Jadi Apa yang ANuwar katakan.... Ini semua agenda barat yang mahu jatuhkan negara Islam. Kita kena ingat bahawa Barat tidak akan ikut pemimpin Islam kecuali pemimpin Islam itu telah menjadi talibarut barat..

Apakah ANuwar terlalu hebat akademiknya.. tidak juga.. beliau ini hanyalah pembohong semata-samata... bukanlah akedemik yang hebat.. buku dan jurnal akademik apa yang Anuar keluarkan..

Beliau dipanggil di London School of Economics untuk bercakap ekonomi... apa yang hebat sangat tentang ilmu ekonomi ANuwar.. beliau hanya tahu ilmu kroni, nepotisme dan Rasuah.. tu je...

Kalau berdasarkanm laporan berita ANuwar tak de pun cerita tentang Ekonomi dalam ucapan beliau.. lebih banyak disentuh ialah tentang politik... kalau macam tu, tak payah hantar ANuwar mat sabu pun dah cukup... kalau nak hebat lagi.. hantar je Mahfuz, bolehlah cakap tentang GST..

Cuma beliau sebagai ajen CIA dan Yahudi.. kita tak dapat nafikan beliau ini banyak jaringan di luar negara.. tapi ni semua ajen tajaan CIA dan Yahudi..

Mana ada pemimpin barat yang mahu naikan pemimpin Islam yang betul-betul perjuangkan Islam sebenar. mereka hanya mahukan pemimpin Islam patung belaan AMerika, Barat dan Yahudi yang boleh disuruh buat itu dan ini.. Itu sahaja ANUwar Aljuburi sebenarnya...

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda