Ahad, Ogos 08, 2010

Bila Tunku Abd Aziz pencacai DAP - bangsa sendiri pun dihina

Kalau dah nama DAP, tetap DAP juga.. no.1 syarat menjadi ahli DAP adalah anti Melayu dan hak keistimewaan mereka.

Inilah yang mesti ada dalam daging mereka iaitu membenci Melayu dengan sebenci-bencinya dan inilah sebenarnya ajaran Komunis dahulu supaya melayu membenci kaum mereka sendiri dan dengan itu mereka mudah untuk menguasai bangsa Melayu... pecah dan perintah..

Orang yang dimaksudkan ialah Naib Presiden DAP, Tunku Abdul Aziz Ibrahim yang membidas pemimpin Umno kerana mengkritik setiausaha publisiti DAP, Tony Pua yang mencadangkan pemansuhan tujuh peratus diskaun bumiputera untuk pembelian hartanah mewah. [rujuk sini]

Dalam satu kenyataan medianya, naib pengerusi DAP itu berkata dia terkejut melihat reaksi Pemuda Umno yang membuat laporan polis ke atas Pua berhubung cadangannya itu, manakala Perdana Menteri yang juga presiden Umno Datuk Seri Najib Razak tidak terkecuali mengeluarkan kenyataan keras.
“Adalah jelas mereka yang digelar pemimpin Umno ini mempunyai fahaman sifar ataupun terhad, berhubung perlembagaan persekutuan kerana seboleh mungkin yang saya cuba, saya gagal mencari sebarang peruntukan dalam perlembagaan yang mengatakan bahawa Melayu atau bumiputera perlu diberikan hak untuk mendapat diskaun bagi membeli hartanah.

“Yang pasti, perlembagaan persekutuan tidak memperuntukkan bahawa Melayu berhak mendapatkan diskaun untuk membeli hartanah mewah yang bernilai jutaan ringgit,” kata Abdul Aziz.
Tapi cuba lihat ini:
Perkara 153. Perizaban kuota berkenaan dengan perkhidmatan, permit, dsb. bagi orang Melayu dan anak negeri mana-mana antara Negeri Sabah dan Sarawak.

(1) Menjadi tanggungjawab Yang di-Pertuan Agong untuk melindungi kedudukan istimewa orang Melayu dan anak negeri mana-mana antara Negeri Sabah dan Sarawak dan kepentingan sah kaum-kaum lain mengikut peruntukan Perkara ini.

(2) Walau apa pun apa-apa jua dalam Perlembagaan ini, tetapi tertakluk kepada peruntukan Perkara 40 dan peruntukan Perkara ini, Yang di-Pertuan Agong hendaklah menjalankan fungsinya di bawah Perlembagaan ini dan undang-undang persekutuan mengikut apa-apa cara yang perlu untuk melindungi kedudukan istimewa orang Melayu dan anak negeri mana-mana antara Negeri Sabah dan Sarawak dan untuk memastikan perizaban bagi orang Melayu dan anak negeri mana-mana antara Negeri Sabah dan Sarawak apa-apa perkadaran yang difikirkan munasabah oleh Yang di-Pertuan Agong daripada jawatan dalam perkhidmatan awam (selain perkhidmatan awam sesuatu Negeri) dan daripada biasiswa, danasiswa dan keistimewaan pendidikan atau latihan yang seumpamanya atau kemudahan khas lain yang diberikan atau diadakan oleh Kerajaan Persekutuan dan, apabila apa-apa permit atau lesen dikehendaki oleh undang-undang persekutuan bagi mengendalikan apa-apa pertukangan atau perniagaan, maka, tertakluk kepada peruntukan undang-undang itu dan Perkara ini, daripada permit dan lesen itu.
Jadi soalan kepada Tunku Aziz.. janganlah sampai nak jadi sangat boneka DAP sampai hina kaum sendiri. Siapa yang tak faham dan tak jelas dengan Perlembagaan Persekutuan Artikel 153.. tak nampak tercatat ke.. istilah perizaban dan perkadaran yang munasabah.. lain kali kalau ada mata tengok betul-betul.. jangan mata tu asyik tengok gambar bogel Elizabeth je..

Selepas ni Nak tengok juga kenyataan balas DAP terhadap kenyataan Hj Hadi.. adakah mereka akan bidas hj Hadi kerana masih tak faham perlembagaan persekutuan.. yang memelihara dan melindungai kepentingan kaum Melayu... ada berani ke... ataupun Nik Aziz akan bersuara selepas ni..

Satu lagi pemikiran dangkal yang ditunjukkan Tunku Aziz bila beliau membuat perbandingan hartanah dengan bukan hartanah yang mepunyai nilai berbeza dari segi kepentingannya..
"Diskaun tujuh peratus itu begitu 'kardinal' untuk menjamin hak istimewa Melayu, diskaun yang sama sepatutnya diperluaskan kepada orang Melayu untuk membeli barangan mewah lain seperti “BMW, Porches, sistem hi-fi rumah, tiket kelas pertama penerbangan dan malah juga barangan kemas serta batu permata.”
Adakah sama nilai hartanah dengan kereta dan barangan lain.. tentulah tidak... nilai tanah bertambah saban tahun dan nilai barangan akan menurun.. benda kecik macam ni pun tak tahu ke... sebab itu ianya diberikan diskaun kerana peri pentingnya terhadap pemilikan aset bumiputera..

Jauh lagi jika nak kaitkan dari kepentingan politik.. pemilikan tanah bermakna pemilikan aset yang beharga berbanding dengan nilai barangan lain.. berapa ramai bangsa Melayu yang mempunyai nilai aset dan hartanah di tengah bandar... inipun disebabkan ada bantuan dan diskaun dari kerajaan.. kalau tidak jumlah ini pasti mengecil lebih jauh lagi.. akhirnya Melayu terus merempat di negara sendiri. Inilah juga peluang kepada kaum Melayu nak miliki aset yang berharga..

Jadi bila nak cakap tu bagilah fakta mengenai kedudukan dan perbezaan orang Melayu di bandar.. kalau tiada fakta lebih baik jangan cakap...

Jika nak kata aspek penjimatan.. kerajaan Selangor patutnya tidak membeli hutang Talam Corporatian yang bernilai beratus juta yang sehingga kini tidak selesai lagi..[rujuk sini].. ini pun satu lagi pembohongan Pakatan Rakyat terhadap rakyat Malaysia.. walaupun kata hutang dah dilangsaikan tetapi tiada butiran yang ditunjukkan..

Mengetahui bahawa Talam merupakan syarikat yang sedang sakit tenat adalah mustahil untuk syarikat tersebut membayar RM 50 juta secara tunai kepada kerajaan negeri.

Jika dibayar dalam bentuk pengambil alihan tanah dan aset kita mahu tahu tanah mana dan aset mana yang diambil alih. Bila perjanjian pengambil alihan tersebut ditandatangani.

Adalah luar biasa dan menjadi satu kesalahan untuk sebuah syarikat senaraian awam tidak membuat pengumuman rasmi mengenai pembayaran hutang sebanyak RM 50 juta ini.

Jika berlaku transaksi aset, masyarakat juga berhak tahu aset yang mana dan siapa yang membuat penilaian bahawa aset dan tanah tersebut bernilai RM 50 juta.

Apatah lagi hasrat kerajaan Selangor nak bantu bumiputera dengan buat penjimatan.. mana dia dasar Selangor yang jelas membantu Bumiputera.. sedangkan kontraktor bumiputra di bawah projek Pasir pun diberhentikan..

Cuam yang jelas ialah kerja kosong untuk gadis-gadis Melayu yang mahu menjadi tukang urut.. ini semuanya kerana usaha kerajaan negeri yang banyak membawa pelabur rumah urut di seluruh negeri Selangor.. kalau tak percaya cuba 'check' sekitar bandar Sunway.. rumah urut macam cendawan tumbuh... mana dia pemimpin PAS?.. exco agama tidor ke... pemuda PAS. tak de telor ke?

Memang jelas bahawa cakap mana-mana pemimpin DAP ini memang tidak boleh dipercayai.. ini semuanya untuk melidungi agenda DApigs bagi menghapuskan Melayu ditengah bandar...

Jika tiada Melayu dibandar maka tiadalah pengundi Melayu... jadi senanglah DAP untuk terus mempertahankan bandar... Ini juga cara yang sama dibuat oleh Inggeris ketika menjajah dahulu.. pecah dan perintah.. Melayu nampaknya akan terus diletak dipinggir bandar dan kawasan pendalaman.. dan Cina akan terus berkuasa dibandar..

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Jangan nak hairan, Melayu sekarang ramai yg dah pandai makan Bah Kut Teh , sebab tu pemikiran pun dah songsang.

Kita sedang dilagakan sesama Melayu/Islam , dan yg menyedihkan, kita masih belum sedar dan masih ketawa berdekah-dekah.

GOMO berkata...

salam bro. memang BABI melayu yang BABI bersama DAP BABI ni. kawan gesa kita seluruh angkatan Blogger menyerang mereka yang menjadi barua melayu ini tampa putus putus. selagi hidup anak Haram Melayu BABI ini maka selagi itulah Melayu akan lemah dan kelak akan menjadi Barua kepada PENDATANG.

agbr47 berkata...

Lah, tengku dia ni. Kerabat raja yang dah cabut lari keluar negara ke? Dia mentafsir undang-undang, hak istemewa melayu bukan mengikut fakta tetapi menurut persepsi sendiri. Dah tak membaca jadi lah tak tahu. Cakap hanya ikut nasihat orang lain. Kalau orang lain kata babi tu halal, halal lah dia kata. Itu yang terlebih makan babi.

Wahai burung tiong yang pandai berkata-kata, otak mu sebenarnya kecil dan apa yang kamu kata tidak semestinya benar. Sedarlah, bahawa melayu telah bangkit, melayu telah mula protest. Tari kami telah mula kehadapan dari gendang kamu.

Kalau kamu mula racis, kami lebih berhak kepada racis itu.

agbr47: Tengku hasil produk ladang babi mega PR.

Aspirasi berkata...

Salam ANon, Gomo dan agbr47.. melayu saptutnya lebih sedar dan menentang secara agresif terhadap DAP dan Pakatan Rakyat.. jangan biarkan mereka berlagak angkuh dan sombong di negara ni lagi..

Kongsi Link Anda