Selasa, Ogos 10, 2010

Sukarnya hidup dibawah pemerintah Khalifah PAS Lim Guan Eng


Ramadan ini pasti menggamit perasaan hiba Melayu Pulau Pinang khasnya dan Melayu Malaysia amnya.

Manakan tidak, tempat mereka berniaga dan cari makan masa bulan Ramadan lebih 20 tahun yang lalu kini ditutup dan dilarang orang melayu berniaga akibat pemerintahan kuku besi DApigs yang disokong oleh ulama PAS.

Namun meskipun dihalang mereka tetapi berusaha juga.. inilah antara kisah peniaga melayu Pulau Pinang yang dipinggirkan oleh kerajaan DAPigs [rujuk sini]

Meskipun dihalang beroperasi, para peniaga Bazar Ramadan di Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) di sini nekad meneruskan perniagaan di lokasi itu kerana percaya mereka mempunyai hak berbuat demikian.

Tanpa mengendahkan petugas keselamatan yang mengawal tapak berkenaan hari ini, mereka membawa masuk segala barangan jualan ke dalam gerai masing-masing walaupun ia masih belum siap sepenuhnya.

Dalam keadaan cahaya samar-samar kerana ketiadaan lampu, ia langsung tidak menjejaskan semangat para peniaga terbabit yang hanya mahu mencari peluang menambah pendapatan di bazar yang telah 20 tahun beroperasi setiap kali tibanya Ramadan itu.

Peniaga kain, Saira Banu Abdul Latiff, 48, berkata, dia telah membayar sewa gerai sebanyak RM1,800 kepada Dewan Perniagaan Komtar selaku penganjur Bazar Ramadan untuk tempoh sebulan selepas permohonannya diluluskan.

Justeru, jelasnya, beliau berhak menjalankan perniagaan di situ kerana telah memenuhi semua syarat yang ditetapkan.

"Ini hak kami (peniaga), kami bukan beri rasuah untuk berniaga di sini, kami guna saluran yang betul. Kenapa pula kami tidak dibenarkan berniaga?


Nak niaga pun susah... begitulah sukarnya kehidupan di bawah pemerintahan khalifah PAS Lim Guan Eng.

Kepada muslimin dan muslimat.. semoga menyambut bulan Ramadan 1431h dengan lebih tabah.. namun belum terlambat lagi, pastikan orang Melayu semua akan datang pada Pilihanray Umum ke-13 untuk menolak kerajaan PAS- DAP- PKR jika tidak mahu kejadian ini berulang kembali.

Selamat menyambut Ramadan Almubarak 1431h

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bagus, aku setuju LGE halau jer peniaga2 tu. mereka tu menyemak jer. so lain kali pilih lah lagi PKR. selamat maju jaya peniaga2 cina. mampos la korang peniaga2 melayu. sapa suruh jadikan BN pembangkang????

Tanpa Nama berkata...

tak baik komen macam tu...kasihan perniaga melayu Pulau Pinang. Kita sebagai orang islam dan melayu kena la bagi semangat untuk teruskan dugaan. Semoga apa yang terjadi dijadikan pengajaran untuk akan datang..
selamat berpuasa..

Tanpa Nama berkata...

aku sokong cakap 2 commentators di atas....ini lah kebesaran allah..DIA telah menunjukkan belang sebenar Parti si kafir harbi ni kepada hamba hambanya yg ber bangsa melayu dan ber agama islam di negara ini....termasuk lah kepada hamba hambanya yg sokong membuta tuli parti selipar jamban tuhhhh.....oleh itu marilah kita umat islam bersatu menjaga hak kita...

Kongsi Link Anda