Popular Today

Selasa, Oktober 12, 2010

2 monyet PAS terlepas dalam parlimen

Parlimen ialah tempat yang mulia dan merupakan tempat tertinggi dalam institusi demokrasi negara. Parlimen juga adalah pemimpin pilihan rakyat untuk berdebat secara hemah dan budi bahasa yang tinggi sesuai dengan sifat ketimuran.

Dalam adab ketimuran dan Islam, hormat menghormati dan toleransi menjadi asas tamadun manusiawi.. Jika seorang manusia pastinya akan menyanjung tinggi tamadun dan sifat manusia yang mereka miliki.. kecuali mereka ini bukan manusia dengan kata lain binatang.. lembut sikit bunyinya haiwan.. maka haiwan tidak terlibat dengan adab susila ketimuran.. apatah lagi ajaran Islam.. khasnya mereka yang sentiasa suka bangun dan duduk, bangun dan duduk, bangun dan duduk serta suka buat kacau tidak lain dan tidak bukan pastinya monyet yang terlepas dari Zoo negara..

Syabas kepada YDP Dewan rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia hari ini memberi amaran untuk tidak lagi membenarkan mereka bertanyakan soalan tambahan sepanjang sesi sidang yang akan berakhir 15 Disember ini... ini sahaja langkah yang sesuai untuk monyet-monyet ini diajar [klik sini]..

Kepada YDP Dewan Rakyat.. mungkin tindakan akan datang boleh YDP kurungkan je monyet-monyet di luar dewan jadi mereka tak payah masuk terus.. kalau boleh masukkan mereka dalam kurungan lagi bagus...

"Ahli-Ahli Yang Berhormat, kalau ada lagi yang membuat kacau dan bercakap seperti yang dibuat oleh Shah Alam, saya tak akan benarkan lagi kemuka soalan tambahan, begitu juga dengan Pokok Sena," katanya.

Ianya ketika Hishammuddin yang menjawab soalan Lim Kit Siang (DAP-Ipoh Timur) juga beberapa kali diganggu oleh Mahfuz yang mencelah secara tiba-tiba sambil menyifatkan jawapannya tidak memuaskan.

Ini mungkin disebabkan retreat PAS baru-baru ini mengajar Ahli Parlimen mereka menjadi monyet untuk mengganggu sidang DUN.. patutnya Ahli Parlimen PAS ni patut dibirkan bersidang di Zoo Negara..

2 ulasan:

SUARA RAKYAT KUNAK berkata...

Siapa Anda cakap pasal Islam, Anda tidak berhak cakap soal Islam, kerana mengelar Manusia sebagai monyet, Anda tahu kah apa itu parlimen? saya angap Anda segolongan dari gambar yang tertera di Blog anda, MONYET.

Aspirasi berkata...

Ala pemimpin PAS gelarkan orang UMNO bermacam macam-macam... fitnah lagi... bukan setakat pemimpin UMNO.. ulamak pun meraka hina..
Mereka ini lagi wajar tidak digelar pemimpin Islam..

Kongsi Link Anda