Sabtu, Oktober 30, 2010

Alasan bodoh PAS untuk isu orang Asli Galas

Sekali lagi aku dengar alasan bodoh dari PAS.. kali ini mereka tuduh KuLi pula punca permasalahan tanah Orang Asli Galas tidak dapat diselesaikan [klik sini]..

Disebabkan KuLi masuk UMNO semula, maka kerajaan PAS tiada fail dan tak tahu macamana nak mulakan semula  penyelesaian tanah orang Asli.
“Tengku Razaleigh Hamzah telah diberi tanggungjawab untuk menyelesaikan masalah Orang Asli ketika beliau mengetuai Semangat 46, yang telah membantu membentuk kerajaan negeri pada 1990 dan 1995.

Tapi apabila Ku Li hancurkan Semangat 46 dan masuk kembali kepada Umno, kita tiada fail berkaitan Orang Asli dan kita tidak tahu macam mana nak mulakan semula.
Pepatah Melayu berkata nak seribu cara kalau tak nak seribu alasan.. ini sebenarnya jawapan orang bodoh yang nak lepaskan diri.. memang cara PAS.. kalau dia tak dapat selesai masalah, mereka akan salahkan orang lain.. cara escapism...

Rakyat tahu cara salahkan orang lain atas masalah yang kita gagal atasi sebenarnya menunjukkan kelemahan kita mentadirdan mengurus..

Bagaimana Penasihat Jentera Pilihan Raya PAS di DUN Galas, Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah boleh menjawab sedemikian rupa.. buruk benar rupanya.. inikah taraf otak udang penasihat Jentera pilihanraya PAS..

Takkanlah fail tanah boleh berada di rumah KuLi, mestinya fail tanah atau permasalahan rakyat mesti berada di Pejabat Tanah dan Galian negeri... bodoh....

Jadi janganlah salahkan orang lain.. sebenarnya kerajaa PAS yang sabotaj KuLi dan orang Asli.. mereka menghukum orang Asli Gua Musang kerana menyokong BN.. inilah demokrasi ala nazi yang diamalkan oleh PAS..

PAS bimbang jika isu tanah diselesaikan, sokongan kepada BN dan KuLi akan meningkat di kalangan orang Asli..ini yang PAS tidakmahu berlaku..

2 ulasan:

Anselmo berkata...

Kalu pemimpin UMNO ni dulu bangang macam pemimpin PAS ni, dah tentu Malaysia ni jadi negara termiskin didunia, sebab british dulu tak tinggalkan apa pun, kapalterbang yg ditinggalkan pun dah lunyai, tak ada bgnan parlimen, jalanraya, sekolah dan seribu satu perkara lagi la yg tak ada. Tapi Pemimpin UMNO bijak, tak salahkan pun british, mereka buat semua yg ada pada hari ni. Jauhkan Allah lah PAS ni memerintah, takut nanti dia salahkan Allah pulak bila mereka gagal memerintah.

Tanpa Nama berkata...

Pemimpin-pemimpin bangang dari PAShit nih memang bodoh!sebab tu mereka-mereka yang bodoh nih hanya mampu mengeluarkan alasan-alasan yang tak masuk dek akal.hanya setakat inilah kemampuan otak-otak pemimpin haprak dari PAShit tu!mereka-mereka yang sial nih bodoh mengalahkan lembu!kekadang lebih bodoh dari babi!

Kongsi Link Anda