Selasa, Oktober 05, 2010

Orang Asli Kelantan hanya dipergunakan PAS untuk Pilihanraya Kecil


Hari ini kerajaan PAS Kelantan dipuji melambung oleh orang asli kerana merasa diri mereka tidak dipinggirkan oleh kerajaan Negeri [rujuk sini].

Kita akan faham keadaan ini sebagai Ikhlas sekiranya tidak ada Pilihanraya Kecil akan datang.

Tapi apabila perhatian kepada orang asli apabila dah nak menjelang pilihanraya, kita faham ini bukannya ikhlas... macam kata P Ramlee.. baik ada makna..

Orang Asli ini hanyalah bahan mainan PAS Kelantan dan untuk dipergunakan.. jika tiada pilihanraya orang Asli ini entah ke mana.. ambil tahu pun tak de.. Sebelum ini kepimpinan PAS pun tak pernah jenguk mereka.. masa ni lah nak buat baik..

Entah-entah sebelum ini tak pernahpun Kerajaan PAS Kelantan bawa orang Asli ke kediaman Rasmi Menteri Besar.. biasalah nak pilihanraya ni kiranya nak buat baiklah.. maklumlah nak dapatkan undi.. itu tak kira yang dihulur kepada orang asli yang datang ni..

Untuk rekod, terdapat seramai 1996 orang pengundi dari masyarakat Orang Asli di dalam Dun Galas dan majoritinya dari suku kaum Temiang.

2 ulasan:

adf55650 berkata...

Yang herannya apabila orang asli bersumpah nak undi PAS, depe percaya bulat2. Bila ada orang bersumpah dgn nama Allah, depe tak percaya pulak.
Mungkin Allah tidak bermakna apa2 pada PAS.

hpzalhe berkata...

Di Sabah dan Serawak orang asli ni lah yang menjadi talian hayat BN tampa mereka siapalah BN (UMNO). Layaknya Perdana Menteri Malaysia ni hanya untuk Sabah dan Serawak. Sampai bila UMNO ni nak gunakan talian hayat ni Allah hu Alam. Yang syoknya orang asli di Sabah dan Serawak kalau Kristian panggil tuhan depa Allah tu yang kes kalimah Allah senyap je maklumlah tak mau orang asli ni terasa hati kena jaga undi. Kita dengan orang asli serupa CARI MAKAN!!!!

Kongsi Link Anda