Ahad, November 14, 2010

Cina DAPigs rampas harta orang Melayu

Inilah akibat jika bagi kaum Cina memerintah.. walaupun negara ini merdeka dnegan keringat UMNO.. namun itu semua telah dirampas oleh CINA DAPigs haram jadah..

Ingat dahulu masa PAP mula-mula perintah Singapura.. mula-mula mereka ambillah Melayu jadi presiden untuk jaga hati orang Melayu .. lepas tu.. tak de dah. semuanya bukan Melayu... inilah yang akan terjadi kepada Malaysia jika ajen PAP ni diberi memerintah negara.. Mula-mula lantiklah Aljuuri jadi PM.. lepas tu puak Cinalah pulak jadi PM.. mereka dah buat kat Singapura, kenapa mereka tidak buat di Malaysia dan Melayu PKR dan PAS pasti akan menyokong dengan tindakan ini.. PAS hanya diberi menjadi menteri agama sebagaimana Melayu Singapura..


Ini mereka baru memerintah negeri.. bagaimana jika mereka memerintah negara apalagi harta orang Melayu mereka akan rampas.

Di Perak mereka nyaris merampas tanah-tanah Melayu untuk dijadikan milik kekal mereka.. terima kasih kepada barua dan boneka CINA DAPIgs ini.. iaitu PASberg iaitu parti haram jadah yang sanggup jual agama dan bangsa kepada si bangsat DAPigs..

Mungkin kita renung kembali lagu warisan ni (versi asal).. apa yang akan ada lagi pada Melayu jika DAPIgs memerintah!!!





Inilah yang berlaku di Pulau Pinang .. selepas nak kaut tanah penduduk Kg Genting & Pondok Upeh di Balik Pulau , kini kerajaan negeri DAPigs diketuai Guan Eng mahu rampas pulak dewan orang ramai di kawasan Adun BN iaitu Teluk Air Tawar .

Semalam dianggarkan 150 penduduk serta pemimpin masyarakat sekitar Telok Air Tawar di sini mengadakan perhimpunan secara aman membantah kerajaan DAP Pulau Pinang yang didakwa mahu merampas sembilan buah dewan kegunaan orang ramai di kawasan tersebut.

Mereka yang terdiri daripada penduduk beberapa taman perumahan sekitar sini mengecam tindakan kerajaan negeri yang menghantar notis mengarahkan supaya semua bangunan dewan di kawasan tersebut dikosongkan dalam masa terdekat.

Bangunan terbabit ialah Dewan Panorama, Dewan Orang Ramai Taman Tun Dr. Awang, Taman Sri Pantai, Taman Melati, Taman Robina, Taman Senangan, Kampung Contoh, Dewan Belia Bagan Lebai Tahir dan Dewan Gerakan Daya Wawasan (GDW) Telok Air Tawar.

Penduduk di situ mendakwa bahawa kerajaan negeri tidak mempunyai hak mutlak ke atas dewan berkenaan kerana semuanya dibina menggunakan pembiayaan sepenuhnya Kerajaan Pusat semasa zaman pemerintahan kerajaan BN .

Kerajaan negeri sebelum ini sudah mengambil alih tiga buah dewan di kawasan itu untuk kegunaan Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Negeri (JKKKN) selepas menang dalam pilihan raya umum lalu tetapi penduduk mendakwa ia terbiar tanpa diselenggara.

Seorang penduduk, Abdul Hamid Ahmad, 76, mempersoalkan kenapa dewan-dewan berkenaan mahu diambil alih sedangkan ia sudah diurus dengan baik dan penduduk bebas menggunakannya bagi pelbagai tujuan termasuk penganjuran kelas malam pelajar, tabika, kenduri kahwin serta aktiviti persatuan.

‘‘Kita minta kepada kerajaan negeri, hentikanlah berpolitik berlebihan sampai dewan kegunaan orang ramai pun nak ambil. Kalau ambil alih, rakyat kena bayar sewa, kena isi dan hantar borang, bukankah itu hanya menyusahkan penduduk,” katanya.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Me-layu pukimak umno perabih duit rakyat. Orang bukan Melayu penyumbang besar ekonomi Mesia. Tapi Melayu pukimak umno amalkan boros dan amalkan rasuah. Tanya pemimpin kerajaan sekarang, nape student u kna berhutang ptptn padahal hantar angkasawan telan belanja juta2? Nape plak setiap kali tukar pm, rumah kediaman rasmi kna baiki siap juta2 lagi? Dan nape sudah 2 tahun kakitangan awam x dpt bonus penuh? Singapore walaupun xde sumber alam tapi mereka dalam 1st world country. Mesia hampir semua hasil alam ada. Tapi d mana Mesia sekarang ni?

Tanpa Nama berkata...

betul..betul... CELAKA UMNO!!!

Abd Razak berkata...

DAP tak rasuah ke??????
apa jadi tanah risab melayu dijadi penempatan sementara cina di lanjut sehinga 999 tahun di perak oleg nizar(nizar dirasuah oleh DAP.tanah aku di perak pun 99 tahun sahaja..cuba jawab!!!

Kongsi Link Anda