Selasa, November 23, 2010

Pas ingkar arahan Sultan Selangor

iTahniah kepada JAIS kerana berjaya menghalang masjid dijadikan kuda tunggangan politik Pas.

Semalam JAIS berjaya menghalang AP Bukit Gantang, Nizar aka barua DAP berceramah di Masjid Saujana Utama, Sg Buloh.. Alasan jelas iaitu tak dapat tauliah dari JAIS..

Pas mempertikaikan kerana menganggap dari sudut demokrasi kononnya tidak menunjukkan keadilan kepada rakyat.. Kata Pesuruhjaya Pas Perak, Abu Bakar Husin yang turut dilarang berceramah.

Sebenarnya larangan JAIS ini sangat bertepatan dengan titaj DYMM Sultan Selangor yanh tidak mahu masjid dijadikan gelanggang politik.. Dan lebih dahsyat daripada itu Tuanku tidak mahu masjid menjadi pusat fitnah dan perpecahan di kalangan umat Islam.

Bagi Pas, mereka tidak kira.. Masjid ke apa ke.. Yang penting matlamat menghalalkan cara.. Sedangkan cara ini sangat bertentangan Islam.. Islam sangat menekankan segala aspek dalam tindakan yang mesti menepati ajaran Islam.

Sebenarnya memang jelas.. Pas hanya mempergunakan Islam..
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Nizar ttak dapat bg kuliah,
digantikannya lebai PAS mana tah
yg serupa feel Nizar juga utk gantikan kuliahnya

PAS oh PAS

Tanpa Nama berkata...

Aku setuju dengan tindakan JAIS. PAS ini parti yang bertopengkan ISLAM aje. Wal Halal untuk ku, Wal Haram untuk mu. Kalau nak buat ceramah, buat lah kat tempat lain, ikut saluran tertentu dan dapatkan permit dengan POLIS. Bukan tak boleh. Bukan di Masjid. Kalau nak buat kat Masjid, aku cadangkan buat kat masjid sendiri, bina sendiri masjid. Aku cadangkan kat Nijardah ni buat takzirah kat tokong terbesar di Kelantan tu... JAIK tak marah pun...

Tanpa Nama berkata...

masjid tempat beribadah bukan tempat berpolitik..saya sokong
Malaysia Maternity Wear,Maternity Wear Malaysia,Maternity Wear,Maternity Clothing,Maternity Dress,Online Maternity,Online Baby Products,One Stop Maternity

Kongsi Link Anda