Ahad, November 28, 2010

PKR tak nak pertahan Melayu tapi nak undi Melayu!!!


PKR tak nak pertahan hak Melayu dan PAS juga tak nak juga pertahan hak Melayu... siapa yang nak pertahankan Melayu...

Nampaknya orang Melayu sekali lagi dperbodohkan oleh Parti Kroni aljuburi ni... namun lebih memalukan lagi bila yang cakap seperti itu adalah orang Melayu sendiri... pulak tu disambut dengan tepuk oleh orang Melayu....

Tubuh sahaja Melayu... tapi roh perjuangannya telah dibeli oleh DAP....

Orang bukan Melayu lagilah kuat bertepuk.. dalam benak mereka terbayang kebodohan kepimpinan Melayu PKR ni.. inilah pengkhianat Melayu, yang mahu menjual maruah Melayu..

Rakyat melihat sendiri bagaiman Cina sangat sayang dan bangga kepada kaum Mereka... walaupun berlainan parti MCA, DAP Gerakan... mereka sanggup pertahankankan demi hak mereka... tetapi lain pula Melayu pengkhianat PKR... demi kuasa mereka mahu hapuskan hak Melayu.. tidakkah ini bodoh dan diperbodohkan... DAP setiap hari memainkan isu sentimen kaum untuk dapatkan sokongan orang Cina...

Inilah sebenarnya nama sahaja presiden PKR tapi tunggul sebenarnya... otak letat kat lutut... inilah tahap pemikiran pemimpin mereka...

Presiden tunggul ini tidak faham makna ketuanan Melayu... inilah akibat bila kepala otak dah diliwat aljuburi... patutlah kerajaan wajibkan matapelajaran sejarah.. jikalau pemimpin pun dah buta sejarah aapatah lagi dengan pengikut mereka...

Mereka terlupa bahawa Melayu dan menjadi kerajaan dan pemerintah tanah ini sejak awal kurun ke 15.. sejak itu Melayu menjadi pemerintah walaupun ketika dijajah... pemerintahan Melayu tidak pernah dilucutkan kepada penjajah... Peranan Sultan Melayu dan agama Islam masih terus dipegang... sehinggalah tanah ini merdeka pada tahun 1957...

Jika mereka mahu hapuskan ketuanan Melayu mereka juga perlu hapuskan Institusi diraja kerana merekalah tuan tanah ini.... PKR perlu jelaskan makna hapuskan ketuanan Melayu...

Apa yang Melayu nak ialah siapa boleh pertahankan mereka... pertahankan pendidikan mereka, pertahankan ekonomi mereka, pertahankan keselamatan mereka... pertahankan tanah Mereka..

Melayu tak nak apa yang jadi pada Singapura terjadi kepada Malaysia.. Melayu hanya menjadi bangsa pengemis dan bangsat di tanah air sendiri....

Setakat ini hanya UMNO sahaja yang mahu pertahankan mereka... tidak PAS dan tidak PKR.. jelas mereka ini tidak boleh diharapkan untuk melindungi Melayu!!!

1 ulasan:

matjeng berkata...

Habis tu kita nak bertuankan siapa? nak DAP jadi tuan kita? DAP memang berhasrat nak jadi Tuan Tanah Melayu..bukan sekadar nak Putrajaya!
PKR dan PAS nak Putrajaya sahaja!

Tengoklah apa DAP buat kat Penang..apa dah jadi dengan tanah dan perniagaan kecil2! di selangor, atas nama PKR, siapa berkuasa di belakang? DAP...di Perak sekejap memerintah dengan MB PAS, siapa di belakang? DAP!..semua ikut DAP! Nak begitu...

BN perintah dah adil untuk semua kaum! semua diberi peluang, diambil tahu oleh kerajaan..tetapi ada perkara kena tengok jugak kedudukan Melayu.. dari segi ekonomi, sosial, pendidikan kesan pecah dan perintah penjajahan Inggeris dulu..Melayu tertinggal jauh... memang kaum lain ada tertinggal, tetapi melayu lagi ramai..kalau ikut persentage memang Melayu kena bantu. sebab tu ketuanan Melayu perlu dikekalkan!

Dalam PKR pun ketuanan Melayu dikekalkan..sebab tu puak2 di atas tu semua Melayu..anak beranak lagi! Mana India/Cina? Kalau nak hapuskan ketuanan Melayu, amalkan dulu dalam PKR, ada berani? bagi peluang jawatan presiden, naib dipertandingkan...masukkan nama2 India/Cina! Ni belum apa2 nama India dah disabotaj! Sudahlah Azizah..banyak perkara yang korang buat, cakap..berbalik atas kepala sendiri... Anugerah tuhan kot!

Kalau DAp jadi tuan, mampukah Melayu ke IPT bersaing dengan Budak2 Cina melalui kemasukan dengan sistem merit... dengan U terbuka... dengan penguasaan perniagaan, tidak menindas kita..dengan menjadi penguatkuasa tidak menekan kita, amalkan ajaran agama kita seperti hari ini, azan boleh lagi berkumandang, boleh buat masjid dengan peruntuka kerajaan, asrama sekolah untuk anak kita yang miskin, sekolah2 agama terus beroperasi, usahawan melayu dalam bidang petroleum...PNB.. dan banyak lagi..Melayu masih BOLEH!

Kongsi Link Anda