Selasa, Mac 15, 2011

YB DAP akan dikerandakan!!!

22

Pastinya manusia akan mati juga....

Melayu Penang sudah mula hantar KERANDA kepada YB DUN KOMTAR. Ini menandakan mereka marah.Kenapa?

PERTAMA: Bangunan KOMTAR dari dulu lagi ada menyediakan ruang untuk orang melayu berniaga. Ada tingkat bawah dan ada tingkat 3 .Kali ini tingkat 3 mahu di buat pembaikan maka peniaga melayu di minta keluar oleh PDC. ADUN Komtar NG WEI AIK yang juga setiausaha politik LIM GUAN ENG mengatakan  hal kerumitan peniaga perlu di urus dengan PDC. Nampaknya dia cuci tangan.

KEDUA: Kalau wakil rakyat sudah tidak dapat berfungsi dan ambil berat tentang peniaga melayu maka mereka peniaga melayu anggap yang wakil rakyat mereka sudah mati.Justeru mereka hanya mampu hantar keranda. Tindakan presiden peniaga melayu Mohamad Ghani menghantar keranda adalah tepat.

KETIGA: Orang melayu yang berniaga di sekitar komtar bukan lah ramai sangat.Dulu masa BN dan di pimpin oleh KETUA MENTERI CINA tak pula kita dengar kecoh sedemikian.Tapi bila saja DAPigs perintah penang kita tengok macam macam berlaku di sekitar kawasan pernigaan runcit orang melayu.Demonstrasi di komtar, kedai kedai di ambil tindakan kuatkuasa dan di mana saja ada gerai yang orang melayu berniaga maka kawasan sedemikian akan menjadi sasaran.Ini baru 3 tahun tapi bagaimana nasib  dan corak kehidupan melayu kalau DAPigs perintah penang untuk tempoh 50tahun?

KEEMPAT: Kenapa orang melayu tidak jumpa dan rujuk saja kes mereka pada Timbalan Ketua Menteri yang berbangsa melayu dan exco melayu? Ini kerana orang melayu tahu mereka ini sah patung.Sebab patung,maka mereka rasa tak perlu berurusan dan tak perlu keranda.Mohamad ghani tahu yang wakil rakyat  melayu yang ada hanya sesuai untuk hazir majlis potong riben saja.Mereka apa peduli nasib bangsa melayu mereka.Kalau bergambar dan kalau nak tunjuk muka dalam risalah dan majalah CAT,muka merekalah yang di tunjolkan.Wakil Melayu dalam kerajaan DAP hanya suka ambil gambar dan suka kepit Lim.Maklumlah Mansor dulu hanya pensyarah tapi ni dah jadi Timbalan ketua menteri.Untuk diri dia dah kira cukup kenyang dah,sebab kalau dok di USM mungkin dia setakat dekan saja.La ni kata orang penang ,dia kalau lawat USM boss boss disana terpaksa bagi laluan dan penghormatan pada anak bangsa melayu yang pertama di penang selepas 1969 yang membela dan memperjuangkan cara pemerintahan DAP.di penang.TAHNIAH MANSOR.Semoga bangsa kamu akan mengingati apa yang kamu lakukan.Bangsa kamu hari ini ibarat seperti anak ayam dan kamu sekadar kaku.TAHNIAH kerana buta perjuangan.

KELIMA: Orang melayu penang ini peramah,sesekali suka buat lawak,very warm dan sopan.Mereka dah berkawan dengan cina india puluhan tahun.Minum kopi pun orang melayu pergi minum pagi di kedai cina.Bagitu lah kemesraan yang ada sebelum ini.Bila ada tanda tanda mahu menghina dan menindas mereka maka orang pulau pinang ini pernah mencatatkan pertumpahan darah sebanyak 3kali sejak 1959,1963,1969.Skala terbesar ialah 1959.Itu sebab nya ada yang masih fobia dengan CHINGGAY kerana semasa chinggay itulah berlaku racial clash yang mengejutkan ramai orang dan kerajaan bertungkus lumus kemudiannya mengembalikan semangat muhibbah dan perpaduan.Kehaziran DAP sekali lagi membuahkan detik detik kemarahan dan jika agak keterlaluan makanya tidak hairan kalau pengalaman lampau memberi sesuatu petanda.

KEENAM: KERANDA adalah satu pilihan yang paling di takuti oleh orang cina.Ini tidak bermakna melayu memang tak suka cina tapi melayu di penang memang paling BENCI dengan DAP.simbol keranda adalah petanda bahwa melayu penang sudah tolak DAP.DAP langsung tidak endah dan tidak peduli apa nasib melayu,Lim Guan Eng tahu yang melayu penang benci DAP dan bapa nya.Ini kerana bapa nya pernah memberi isyarat di parlimen dengan memijak poster wakil rakyat melayu.Sikap kurang ajar ini jangan sangat di tujukan pada melayu tapi KERANDA adalah reaksi pada kurang ajar DAP terhadap melayu.

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda