Rabu, April 20, 2011

Ustaz PAS memang jenis kuat makan duit!!!

sekarang ini tengah hangat mengenai isu cukai Tanah UUM yang melambung tinggi iaitu dari RM 100,000 pada tahun 2006 melambung kepada RM 1,744,357 Juta... zalim betul kerajaan PAS kerana menindas pelajar, pensyarah, pekerja dan sebagainya.. agaknya bagaimana UUM nak bayar duit ni kalau bukan memlalui menaikkan yuran pelajar, toyong duit pensyarah dan pekerja..

Inilah dia pemerintahan Uztaz Pas yang menyusahkan rakyat, mencekik hak rakyat.. bayangkan bagaimana cukai tanah boleh melambung dari RM 100 ribu kepada RM 1,74 juta.. memang banyak gila ustaz PAS makan duit ni..

Senarnya ayat si Ustaz PAS ni memang taknak bagi rebat pun kepada UUM.. cubalah tengok akhalk ustaz PAS ni.. "kerajaan negeri bersifat terbuka, tiada masalah untuk mempertimbangkang jika UUM memohon lagi, tapi lulus atau tidak itu tidak tahulah" tengoklah ayat di atas tu.. tidakkah ia sangat biadap dan kurang ajar.. kalau tak nak bagi.. bagi tahu sahajalah..

Sebenarnya berapa kali nak hantar Surat.. Naib Censelor UUM, Prof Datuk Dr Mohamed Mustaf ishak berkata rayuan dah dibuat 2 kali pada 2009 dan 3 kali pada tahun 2010.. Surat untuk MB pula telah diberikan pada 25 Julai 2010.. setakat di atas surat rayuan dah dihantar 5 kali...

Inilah balasan kerajaan PAS kepada institusi pendidikan yang telah memberi jasa kepada rakyat kedah.. lihat sahajalah berapa banyak peluang pendidikan, kerja dan ekonomi yang rakyat kedah dapat melalui UUM.. ruang niaga, rumah sewa, peluang pekerjaan dan sebagainya.. berapa banyak anak kedah mudah nak belajar di Universiti kerana dekat, tak payah pergi jauh... kalau tak apalah sangat yang ada pada Changlun tu..

Kalau beginilah cara kerajaan PAS menguruskan negeri, rasanya patut UUM keluar sahajalah daripada kedah.. takkan UUM nak jadi hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong.. orang dah tak nak bagi.. biarlah PAS cari Universiti lain yang nak bayar 1.7 juta tu.. dan biarkanlah PAS urus sendiri universiti tu..

Jadi pengajarannya.. lain kali jangan bagi undi lagi kepada kerajaan Pakatan.. ia umpma cerita buaya dan lembu.. buang masa sahaja lembu menolong buaya yang tersepit, akhirnya lembu mati digigit buaya!!!.. macam lah kerajaan PAS juga, buang masa membantu mereka bagi ekonomi kepada mereka.. akhirnya mereka yang menindas pensyarah, pelajar dan sebagainya!!!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Harap ia menjadi pengajaran untok masa hadapan...lebeh2 lagi dalam PRU 13. Tumbangkan kerajaan PAS di Kedah dan gantikan dengan BN.

Tanpa Nama berkata...

imej saja islam, tapi perangai macam kapir, tiada ehsan langsung dihati, politik dengan penuh demdam kesumat, cuba korang tgk muka pemimpin pemimpin PAS ni, muka sekor sekor macam SETANNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN

Kongsi Link Anda