Popular Today

Rabu, April 20, 2011

BN sediakan 74,547 peluang pekerjaan, pembangkang pula?

Memang terdapat beza besar antara BN dan Pakatan Omega dalam merancang sesuatu dasar..

Paling ketara ialah dasar BN lebih fokus bagaimana untuk menjana pendapat negara dan bagaimana rakyat boleh menerima manfaat dan peluang pekerjaan dari sesuatu dasar dan projek.

Manakala pembangkang pula fokusnya ialah bagaiamana nak habiskan duit .. apa lagi.. janilah nak tabur duit sini dan sana.. tapi tak de pun satu dasar kerajaan Pakatan yang fokus nak dapatkan duit untuk negara..

Lihat sahaja yang PM umumkan semalam iaitu 12 projek di bawah tujuh Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) akan menjana pelaburan RM11.6 bilion, pendapatan negara kasar (GNI) RM16.62 bilion selain 74,457 peluang kerja baru.

“Setakat ini, kita sudah umumkan 72 inisiatif projek di bawah 54 Projek Permulaan (EPP), bermakna 41.2 peratus daripada 131 EPP sudah dimulakan, semuanya dalam tempoh kurang enam bulan sejak ETP dilancarkan. “Sasaran kita sekarang ialah projek yang hasilnya besar yang pantas,”.

Cuba bandingkan pula dengan buku JingGay.. apa yang ditulis satupun tidak menjuruskan inovatif dan mesra pelabur.. sebab itu bila keluar video seks tentang Anwar, ianya bukan satu yang mustahil sebab bagi Anwar, Pelabur dan Pelacur sama sahaja..

Apa yang ditulis dalam buku JingGay sangat kabur, tidak dihuraikan dengan jelas serta terperinci.. apatah lagi setiap angka yang peratus yang dikeluarkan langusng tidak disandarkan kepada sumber yang konkrit.. jadi.. ianya bahan yang sesuai dibakulsampahkan semata-mata..

Janji adalah satu perkara.. tetapi bagaimana hendak melaksanakan setiap janji ialah satu perkara yang lain.. Buku Jinggay hanya menceritakan bagaimana Pakatan berjanji dan habiskan duit rakyat tetapi buku JingGay tidak sebut bagaimana Pakatan nak dapatkan duit untuik tunaikan janji..

memerintah negara bukanlah sesuatu yang boleh dicuba-cuba.. jadi melalui buku Jingga ini sebenarnya Pakatan gagal untuk menunjukkan mereka ini mampu mentadbir dengan cekap..

Jika mereka kata, bagi mereka peluang dahulu baru mereka akan tunjukan cara bagaimana hendak mencari duit.. maka ianya telah terlambat kerana sebenarnya mereka dah dibagi peluang di Kedah, Pulau Pinang, Selangor dan Kelantan.. Anwar pun dah jadi Penahsihat Ekonomi Selangor.. berapa banyak yang kerajaan Selangor bawa masuk pebur.. berapa banyak peluang pekerjaan dapat untuk rakyat selangor..

Apa yang pasti Anwar berjaya membawa balik pelacur.. dan paling berjaya di Selngor ialah peluang gejala sosial semakin bertambah apabila satu persatu rumah urut bagai cendawan tumbuh... inilah peluang pekerjaan kepada wanita muslim selangor.. boleh bgerkeja di rumah-rumah urut..

Hakikatnya buku jingGay Pakatan hanyalah sampah.. dan membuang duit rakyat.. dan lebih teruk ianya kan membankrupkan negara kepada keadaa yang lebih teruk!!

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda