Popular Today

Khamis, November 10, 2011

Telus kepala hotak dia..

Patutpun si Khalid Gagap marah sangat dengan YB Batang Kali... rupanya YB Batang Kali persoalkan ketelusan kerajaan negeri Selangor dalam memberi tender....

Rupa-rupanya amalan Kerajaan Kroni PKR Selangor mengamalkan untuk meletakkan anggota majlis daripada kalangan wakil parti politik dalam jawatankuasa tender dan sebut harga pihak berkuasa tempatan (PBT).

Datuk Mohd Isa Abu Kasim (BN-Batang Kali), "Saya masih ingat sebelum ini kerajaan negeri mengatakan mahu mengamalkan ketelusan dalam pentadbiran termasuklah di peringkat PBT.

"Akan tetapi, apa perlunya anggota majlis daripada wakil parti politik (DAP, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Pas) duduk dalam jawatankuasa tender dan sebut harga PBT,” katanya dalam soalan tambahan kepada Exco Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan negeri, Ronnie Liu Tian Khiew mengenai wujudnya pilih kasih dalam pentadbiran PBT di negeri ini pada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN).

Pihak wakil parti adalah pihak berkepentingan dan mereka antara yang memohon tender.. bagaimana orang yang berkepentingan boleh bersama membuat keputusan untuk memberi tender kepada pihak tertentu..

Tidakkah ianya umpama mengugut.. kerana kewujudan wakil parti ini adalah untuk wakil kontraktor mendapat tender yang mereka tentukan.. sesiapa yang tidak berikan tender kepada wakil mereka pasti dkan di"kerjakan"..  so bagaimana Pakatan Rasis Selangor boleh katakan ianya proses yang telus..

Ia juga bukti ketidakpercayaan kerajaan negeri terhadap pegawai kerajaan Negeri selangor dalam melaksanakan urusan tender.. Dahlah pegawai dan kakitangan kerajaan negeri tidak diberikan haji minimum RM 1,500.. mereka ini hanya umpama melukut ditepi gantang..

Jadi ini memang telus jenis kepala bapak Khalid Ibrahim merangkap pencacai Ronnie Liu!!!

1 ulasan:

Mat Kelubi berkata...

bila kena kat depa xpe ...
klu kena kat sebelah kerajaan itu semuanya salah umno
puak2 ni semua dah gila belaka

Kongsi Link Anda