Popular Today

Selasa, Oktober 21, 2008

Banjir di Perak, Kedah dan Pulau Pinang musibah atau bala?

Semenjak beberapa bulan yang lepas, kejadian banjir sering berlaku di negeri utara seperti Perak, Kedah dan Pulau Pinang. Sebelum ini di Permatang Pauh, kemudian di Georgetown seterusnya di Perak dan sekarang di Kedah. Ada yang mengatakan sebagai bala kerana mengundi pakatan rakyat dan ada yang katakan pemimpin mereka sibuk berpolitik tak sempat nak uruskan kemudahan rakyat.

Rasanya inilah biasa yang akan disebut oleh pengikut dan media pembangkang sekiranya negeri yang masih ditadbir dibawah kerajaan BN mengalami kejadian banjir. Namun apabila banjir berlaku di negeri mereka hanya senyap sahaja. Adakah ini bala?, Walluhua'lam, mungkin juga. Atau adakah Pihak kerajaan tempatan mereka kini lebih sibuk berpolitik sehingga terlupa untuk melihat keadaan parit dan longkang yang semakin tersumbat.

Namun apa yang menarik ialah kerajaan negeri tersebut masih tidak ada perncangan khusus untuk mengatasi masalah banjir ini. Namun pemimpin mereka sibuk fokus kepada berpolitik dengan menuduh kerjaan lama itu dan ini, dari mengutamakan keperluan rakyat pada masa kini.

Walaubagaimanapun penulis mengucapkan takziah kepada semua keluarga yang terlibat dalam kejadian banjir ini kerana penulis pernah mengalaminya. Sesungguhnya 'sabar itu indah'.

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda