Popular Today

Selasa, Mac 31, 2009

Pilihan pengundi : ikut Sultan atau ikut Penderhaka?

Siapa yang akan pengundi Bukit Gantang pilih?,

1. samaada taat setia bersama Tuanku (calon BN)iaitu keputusan Tuanku Sultan melantik BN sebagai Kerajaan Negeri baru Perak kerana kerajaan Pakatan Rakyat telah hilang kepercayaan oleh kebanyakan ADUN. Kita boleh melihat bagaimana Pakatan Rakyat tidak lagi mendapat kepercayaa di Jerai Kedah.



2. Atau mengikut penderhaka angkuh dan sombong (Calon PAS)yang derhaka titah sultan kerana dengan pertimbangan tuanku kerajaan Pakatan Rakyat tidak lagi mendapat kepercayaan ADUN maka Tuanku Sultan telah memerintahkan Nizar dan pembesarnya untuk meletak jawatan! tetapi dengan angkuh Nizar berkata "Mohon sembah derhaka".


3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Merujuk HUJAH di TV9 hari ini..aku rasa adun yang cuba dipecat oleh speaker mengambil tindakan undang-undang kerana Speaker memalsukan tarikh surat.juga boleh juga diheret kemahkamah kerana membuat surat ugutan..perbuatan ini telah melanggar perlembagan dan kebebasan sebagai ADUN..
Aku rasa sivakumar boleh sangkut

Aspirasi berkata...

memang betul ini satu jenayah... kerana umpama mengugut dimana demokrasi!

chotz berkata...

betul.. aku suka hujahan oleh dato' shafiee.. beliau berkata adakah jika sesorang itu dilantik ke satu jawatan dan orang itu diberikan surat perlantikan & pada masa sama diberi surat perletakan jawatan dan jika majikannya tidak suka pada orang itu, majikan boleh isi tarikh pada surat resignation & secara automatik pekerja itu diberhentikan?? bukankah itu satu penyalahgunaan kuasa?? bukankah itu satu jenayah??

analogi yg cukup bernas!!! kudos dato' shafiee abdullah!!!

Kongsi Link Anda