Popular Today

Jumaat, Februari 26, 2010

Akhbar Pemfitnah : Zambry fail saman RM 100juta terhadap Suara Keadilan


Ekoran tindakan akhbar Bulanan PKR yang menyiarkan berita bohong dan palsu serta berunsur fitnah Dr Zambry Kader telah memfailkan saman fitnah sebanyak RM 100 juta terhadap suara Keadilan.

Peguam yang mewakili Zambry, Firoz Hussein Jamaluddin, memfailkan saman itu di pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi di Kuala Lumpur menerusi tetuan Hafarizam Wan & Aisha Mubarak.

Zambry menamakan Dr Wan Azizah selaku pemegang jawatan dalam PKR, timbalan presiden Dr Syed Husin Ali yang juga ketua editor Suara Keadilan, penerbit akhbar berkenaan, Pelita Koridor Sdn Bhd, dan pencetak Suara Keadilan, Percetakan NPK Sdn Bhd sebagai defendan.

AKhbar pemfitnah tersebut telah mefitnah dr Zambry dengan artikel edisi akhbar itu bertarikh 29 Dis 2009 hingga 5 Jan 2010, bertajuk "Zambry Disyaki Pengganas - Gagal masuk ke Amerika Syarikat" mengandungi perkataan berunsur fitnah yang palsu, tidak berasas dan disiarkan dengan berniat jahat.

Akbar bulanan PKR ini merupakan lidah syaitan PKR yang sentiasa membisikkan cerita palsu dan bohong dalam masyarakat. Fitnah dan pembohongan merupakan makanan ruji akhbar tersebut. Sebagai akhbar yang bersifat politik, akhbar ini banyak dilihat menjilat jubur ANuwar Ibrahim... dan pencacai menyebarkan pembohongan ANuwar kepada rakyat.

Saman RM 100 juta adalah sesuai bagi akhbar PKR yang sentiasa berniat jahat dan berhati busuk, sebusuk timbunan tangki najis...

AKhbar ini hanya sesuai dijadikan timbunan sampah...

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda