Popular Today

Sabtu, Mac 20, 2010

Edisi Panas Punggung!! : Bukti Pakatan Aljuburi gunakan mahasiswa!!


Selalunya mahasiswa buat program terselindung bersama pembangkang.. kini mahasiswa nampaknya lebih berani untuk bersama pembangkang secara terang-terangan.

Walaupun telah dilarang Universiti Malaya (UM) dilaporkan melarang pelajarnya menghadiri program anjuran SMM sebagai propembangkang. Kongres tersebut didakwa bakal membincangkan isu-isu politik yang bertentangan dengan Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU). [rujuk sini]

Dikatakan program dijalankan secara sederhana, Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) hari ini meneruskan kongres gerakan mahasiswa anjuran mereka dengan penuh daif kerana menyewa dewan yang mahal, sehingga pesertanya terpaksa duduk bergelimpangan di lantai.

Walaupun program tersebut berlangsung di tempat yang penuh selesa di sebuah dewan milik Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ), kumpulan tersebut mendakwa kerana “mahalnya” dewan itu, mereka tidak lagi mampu menyewa kerusi.

Tapi yang menarik ialah perasmi majlis tersebut ialah Nurul Izzah yang juga ahli parlimen Pantai. Dalam ucapannya, beliau antaranya mengimbau kembali detik-detik ketika bapanya Datuk Seri Anwar Ibrahim bergelut dalam gerakan reformasi sepuluh tahun lalu.

APa agaknya mesej yang mahu disampaikan oleh penuntut SMM ini.. pertama tentang halangan samada dari pihak universiti, halangan ini memang jelas kerana ianya memang bertentangan dengan Auku..

Yang kedua ialah program dijalankan dalam keadaan daif di tempat yang selesa iaituebuah dewan milik Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ).. Sebenarnya jika YB pembangkang buat kerja pastinya perkara ini tidak akan terjadi.. isu mahal tidak jadi halangan kerana Kerajaan PKR yang berkuasa di Selangor. Sepatutnya mereka boleh arah MBPJ untuk kurangkan bayaran atau tidak membayar langsung.

Selain itu, inilah peranan yang patut dimainkan oleh YB pembangkang hulurlah duit sikit kalau dah datang nak rasmi.. takkan air liur aje kot.. mana yang dikatakan kebajikan rakyat!!

Ini semuanya hanya nak dijadikan isu.. bagi mahasiswa ini untuk dijadikan hero di universiti masing-masing... selain menanamkan kebencian melalui hasutan terhadap kerajaan.

Program ini membuktikan SMM sangat berhubungan dengan PKR dan mempunyai idealogi yang sama. Jadi ianya bukanlah tuduhan lagi bahawa SMM pro pembangkang.. hakikatnya SMM memang pro pembangkang... jika tidak kenapa Nurul Izzah merasmikan program tersebut.

Dalam masa yang sama SMM juga ialah kader dan jentera Pakatan ALjuburi yang boleh dikerah pada bila-bila masa. Manakan tidak, mahasiswa telah ditanam dengan idealogi perjuangan Pakatan ALjuburi..

Ini adalah bukti yang jelas bahawa Pakatan ALjuburi telah mula masuk ke dalam Universiti dan seterusnya menggunakan mahasiswa untuk kepentingan politik mereka.

Oleh itu, Universiti berkenaan perlu bertindak tegas kepada mahasiswa yang dah dirosakkan ini, bawakan kembali mereka ke pangkal jalan.. jika tidak mahu kembali ke pangkal jalan.. hentikan sahaja bagi mereka ikut jalan sendiri..

Ini Universiti Malaya yang dibina oleh kerajaan BN untuk orang Melayu berjaya dan membina dan membangunkan orang Melayu.. jika mereka tidak mahu bersama Universiti ini, mereka boleh cari universiti lain.. masuklah Unisel beramai-ramai.. atau universiti swasta..

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda