Popular Today

Selasa, Mac 16, 2010

Kematian Mohd. Salleh kerana ANuwar Gagal bertindak awal?






Fakta pertama tentang kes kematian langgar lari di Jalan Kota Tinggi pada jumaat lalu ialah mangsa langgar telah diabaikan oleh rombongan PKR lebih mementingkan ceramah dari nyawa orang Melayu.

Pada hari kejadian tersebut, lelaki malang tersebut yang merupakan seorang askar, Mohd. Salleh Hamdan, 22 telah maut akibat dilanggar oleh pemimpin PKR yang dalam perjalanan ke Mersing dan bukan itu sahaja mangsa dikatakan telah patah tangan akibat kemalangan tersebut.

"Dalam kejadian kira-kira pukul 9 malam itu, mangsa, Mohd. Salleh Hamdan, 22, koma akibat kecederaan parah sebelum meninggal dunia dua jam kemudian ketika menerima rawatan di Hospital Kota Tinggi.

Ketua Polis Kota Tinggi, Supritendan Osman Mohammad Sebot berkata, semasa kejadian mangsa dalam perjalanan ke sini dari arah Mersing, manakala Tian Chua menuju ke Mersing untuk menyampaikan ceramah selepas menghadiri satu majlis ramah mesra di sini.

"Ketika tiba di lokasi kejadian, motosikal dan Mercedes Benz bertembung selepas kereta Mercedez dinaiki Tian Chua itu dipercayai masuk ke laluan bertentangan," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia malam ini."

Utusan
Menurut sumber PKR, "Tian Chua bersama 2 orang rakannya telah bertolak lebih awal ke Mersing berikutan beliau adalah penceramah ke 2 terakhir sebelum DS Anwar Ibrahim. Selepas kira2 45 minit Tian Chua meninggalkan jamuan makan malam tersebut barulah DS Anwar Ibrahim bertolak ke Mersing dan beliau berhenti ditempat kejadian untuk mengetahui keadaan sebenar dan kemudiannya terpaksa meneruskan perjalanan ke Mersing untuk program di sana. Selesai sahaja program tersebut beliau bergegas untuk ke Balai Polis Kota Tinggi namun dalam perjalanan ke sana beliau dimaklumkan bahawa urusan di balai polis tersebut telah selesai."

Bagaimana seorang pemimpin PKR langsung tidak mempunyai hati perut!!!...

Apa yang dipersoalkan ialah ianya melibatkan nyawa dan bukan boleh dijual ganti.. Ada ke patut ANuwar hanya berhenti sebentar sahaja.. ini nyawa!! adakah patut Tian Chua teruskan perjalanan ke Mersing... dan hanya selepas ceramah baru beliau membuat laporan polis... ini nyawa manusia.. nyawa seorang Melayu...

Bukankah sepatutnya Tian Chua hantar mangsa ke hospital dan pastikan keselamatan nyawa mangsa kemalangan yang dilanggarnya!!!

Bukan setakat itu, Tian Chua juga berjanji untuk melawat mangsa tetapi beliau memungkiri janji tersebut!!! dan lebih malang lagi dan ini diakui oleh AMK Gelang Patah apabila kepimpian PKR kawasan Kota Tinggi dan Negeri Johor juga gagal memberi perhatian yang sepatutnya.. tidak langsung menjenguk mangsa yang dilanggar oleh Tian Chua..

Adakah patut, PKR kawasan Kota Tinggi yang dekat langsung tak pergi menjenguk.. ini pulak yang jauh dari Gelang Patah, AMK pulak tu... mana badan induk PKR Johor!!!! mana wakil rakyat dan pemipin Pakatan yang menjenguk!!!

Namun apa yang lebih penting ialah kenyataan AMK Pasir Gudang bahawa Anwar ialah tokoh yang datang kemudian iaitu selepasn Tian Chua berlanggar mangsa tersebut, jika ANuwar prihatin pasti beliau akan menunggu mangsa tersbut dan pastikan mangsa tersebut selamat sehingga di hospital. Tapi siapalah mangsa tersebut, rakyat marhean, orang bawahan dan orang Melayu.. sebab itu beliau hanya ditinggalkan sahaja oleh ANuwar!!!

Adakah nyawa orang Melayu tidak bermakna apa-apa kepada ANUwar!!!

ATas dasar itu wahai rakyat Johor, caranya ialah halau sahaja PKR Pembunuh dari negeri Johor.. jangan beri ruang dan peluang kepada PKR dan Pakatan pembangkang untuk bertapak dinegeri keramat ini!!!

Kita tidak mahu pemimpin durjANa bunuh rakyat negeri Johor lagi...!!!!

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda