Popular Today

Selasa, Mac 16, 2010

PKR gunakan boneka orang asli pula!!!!

Esok dikatakan pembangkang melalui proksinya akan mengadakan perhimpunan orang asli esok di Putrajaya.

Perhimpunan anjuran Persatuan Orang Asli Semenanjug Malaysia (POASM) dan juga Jaringan Kampung Orang Asli Perak. Dijangka 1,000 Orang Asli dijangka berhimpun di Putrajaya esok untuk menyerahkan memorandum bantahan kepada perdana menteri berhubung dasar pemberimilikan tanah. [rujuk sini]

Tapi adakah perhimpunan ini satu kebetulan .. ataupun sengaja memancing isu yang lain.. apa dia.. tentunya Pilihanraya negeri Sarawak..

Isu orang Asli ini ialah rancangan halus pembangkang melalui NGOnya untuk menarik suku kaum di Sarawak menentang isu pemilikan tanah.. mereka bukan benar-benar untuk perjuangkan nasib orang Asli..

Taktiknya ini dapat dibaca dengan mudah, segala berita yang dikeluarkan oleh media seperti Malaysiakini, Malaysian Insider, Harakah dan lain-lain yang bertaraf pencacai Pakatn Rakyat kepada NGO tertentu semestinya didalangi oleh Penjahanam Rakyat (PR).. kerana semua berita bernilai politik Bro ANuwar Bin Ibrahim 'B.A.B.I' Pakatan Rakyat

Ianya boleh dibuktikan dari tempoh masa isu ini di keluarkan iaitu menjelang tempoh akhir Pilihanraya Negeri Sarawak ke 10. Isu ini telah disusun rapi untuk membangkitkan imarah rasa tidak puas hati kaum pribumi di sarawak terhadap kerajaan BN.. apatah lagi berkaitan dengan isu tanah adat yang bertahun lamanya tertangguh!!

Namun jika PKR nak perjuangkan hak rakyat orang Asli, patut rakyat Sarawak memikirkan apakah nilai orang pribumi di mata PKR... mereka hanya dianggap sebagai sampah..

Bukti jelas apabila seorang prebet Melayu mati akibat dilanggar oleh kereta pemimpin PKR, Tian Chua yang mengikut rombongan Ceramah ANuwar Ibrahim telah dibiarkan tanpa pembelaan. Nyawa prebet tersebut dilayan seperti sampah!!!... Jika Cina atau India yang mati seperti teoh Beng Hock dan Kugan mereka akan memperjuangkan kematian si Cina dan India ini berbanding nyawa bangsa Melayu.

Mereka tidak pernah hirau kepentingan orang pribumi.. apa yang penting bagi mereka ialah kuasa sahaja.. isu yang mereka perjuangkan bermusim dan ditimbulkan hanya apabila hampir dengan pilihanraya. Cakap lebih tetapi semuanya pembohongan belaka!!!.

Inilah cara PKR parti ALjuburi untuk tarik perhatian.. wahai bangsa Melayu sedarlah, kamu hanya dianggap sebagai 'banjingan' oleh Pakatan Rakyat dan PKr.. apatah lagi DAp.. hanya untuk dipergunakan.. lihat sahajalah di Pulau Pinang, melayu dipinggirkan dan dinafikan haknya setelah mereka mendapat kuasa..

Ingat!!! halau PKR dari Johor!!!! Halau Pembunuh!!!

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda