Popular Today

Ahad, November 14, 2010

PAS sama macam ISRAEL- larang kebebasan media


Tengok tindakan MB PAS Kedah macam tiada beza dengan Nentayahu, Perdana Menteri Israel yang menghalang kebebasan media...

Tengoklah siapa yang dahulu tuduh BN halang kebebasan media.. tetapi rupannya kerajaan PAS lagi teruk dari BN bahkan dari teruk dari kerajaan ISAREL.. sekaligus menghalang kebebasan bersuara..



Ketua Pemuda GERAKAN negeri Tan Keng Liang berkata, ini kerana kebebasan media di negeri jelapang padi itu kini semakin terjejas [klik sini].

"Pakatan Rakyat juga perlu menjamin dan mengekalkan kebebasan media di negeri Kedah," katanya.

"Saya berharap pemimpin-pemimpin pusat Pakatan Rakyat tidak akan berdiam diri dan mengabaikan kepentingan rakyat negeri Kedah."

Kerajaan PAS Kedah dilaporkan mengeluarkan arahan itu melalui sepucuk surat yang ditandatangani oleh setiausaha akhbar menteri besar yang hanya membenarkan Harakah, The Star, Sinar
Harian, Sin Chew Daily and Makkal Osai membuat liputan sesi belanjawan sehingga Selasa ini.

Selain Pemuda GERAKAN, Presiden Kesatuan Wartawan Kebangsaan (NUJ) Malaysia Hata Wahari dilaporkan kecewa dengan langkah itu, sekali gus mendesak larangan itu dibatalkan.

"Ia suatu tindakan kerajaan negeri yang tidak rasional dan tidak adil dengan memilih beberapa media tertentu.

"Mereka tidak harus berlebih-lebihan melatah terhadap laporan yang tidak digemari mereka," Hata yang juga wartawan kanan Utusan Malaysia dipetik sebagai berkata.

"Sekiranya kerajaan negeri tidak mahu menarik balik surat (larangan itu), semua organisasi media patut memulaukan persidangan DUN sebagai tanda bantahan." 

Kongsi Link Anda