Popular Today

Selasa, Disember 14, 2010

Elaun Kakitangan Awam P.Pinang : hanya gula-gula atas dosa DAPigs

sekadar hiasan


Kerajaan Pulau Pinang nampaknya sangat terdesak untuk mendapatkan sokongan orang Melayu... dengan kata lain elaun pilihanraya..

Ianya berikutan tindakan kerajaan DAPigs Pulau Pinang memberi Elaun Khas pembayaran khas RM100 sempena Maal Hijrah bermula minggu ini [sini]... la ingatkan nak bagi elaun setiap bulan.. rupanya untuk sebulan je.. Pada bajet 2011, kerajaan BN menambah elaun bulanan guru KAFA daripada RM500 kepada RM800 iaitu penambahan RM 300.

Selain itu, Kerajaan Dapigs memberi elaun tambahan kepada 7,812 anggota perkhidmtan awam Pulau Pinang akan mendapat bayaran bantuan khas sekolah sebanyak RM800... iaitu tambahan sebanyak RM 300.00.

Sebagaimana maklum isu kerajaan negeri yang sebelum ini banyak membuat kontroversi penindasan terhadap bangsa Melayu seperti perobohan gerai-gerai Melayu, Isu bazar ramadan di Komtar yang melarang peniaga berniaga di kawasan tersebut, tanah yang mahu dirampas kerajaan DAPigs di Kg Genting [sini]...

Ini termasuk kerajaan DAPigs Pulau Pinang yang telah memberhentikan projek perumahan mampu milik kepada golongan miskin dan ditukarkan kepada projek perumahan mewah di kawasan Goergetown dan balik Pulau. Hakikatnya Melayu telah dihalau secara halus oleh kerajaan DAPigs [sini].

Selain itu pula kerajaan Pulau Pinag juga telah menaikkan tarif Air sehingga membebankan rakyat Pulau Pinang.. ini semua adalah dosa kerajaan DAPigs terhadap Melayu Pulau Pinang..

Elaun ini hanyalah gula-gula Guan Eng demi dosa yang telah dilakukan kepada orang Melayu Pulau Pinang.. sebenarnya nilai 300 ini terlalu kecil untuk Kerajaan DAPigs mengula-gulakan Melayu.

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda